Fick nyligen hem Lxt700. dock via Tools plus som jag tyckte va mer prisvärt.
Ända nackdelen är att skruvdragaren som kommer med kitten är en Specialversion som bara säljs med kitten. Samt att jag ogillar skruvdragare/borrmaskiner med Slagfunktion. Slagskruvdagaren är helt underbar. Lätt och liten. Vinkelslipen har en bra överbelastningsfunktion med en röd lampa som lyser om man belastar förhårt, det gör att man kan köra längre på 1 batteri.
Tigersågen är gedigen. Bra tyngd och bra inställningsmöjligheter med en smart snabbkoppling för bladet.
Cirkelsågen har jag en anmärkning på och det är att klingskyddet är i plast. Annars känns den bra. Lampan lyser bra Och Lyset nästan 100% innan den släcks automatiskt vid förlåg batterinivå. Väskan man får med är kraftig. Radion är väll kanske inte den bästa. Är rätt känslig för radioskuggor, Men annars bra ljudvolym för att höras på ett bygg. Kraftigt byggd
 
Men är det moms och tullavgift som tillkommer på priset eller är det några andra kostnader man riskerar att åka på?
 
När paketet kommer till sverige åker du på 2,7% tull och 25% moms. + 100 kr som jag åkte på för postens hantering.
 
Tackar för svaret
 
Vad är det för nackdel att inte skruvdragaren säljs separat menar du frohike?
Och är det någon som har provat den skruvdragaren? (BHP452)
Jag har den som ingår i lxt401 kittet och den är bra men lite tung.
 
Hello!

Har ni laddare innan för svensk marknad och sedan importerar övriga maskiner, eller?

Lagavulin
 
Om jag inte har helt fel annvänder man en liten transformator från typ teknikmagasinet
 
Nackdelen är att det är en specialversion. Den är något bantad mot den version som säljs separat.
BHP452 känns som en lillebror mot BHP451 och BDF451.
452an har bara 2 växlar 451orna har 3. Lägre maxvarvtal. Klenare slag, Lägre Vridkraft, vilket förmed sig att den klarar mindre olika material. Fördelen är dock att den är något lättare.
Så hade jag fått välja ett ulimat kitt så skulle jag bytt 452an mot BDF451 eftersom jag har otroligt dålig erfarenhet gällande livslängden på maskiner med knasterslag. Låsningen är något som gärna brukar ge sig med tiden och då står du där med slag hela tiden.
Så framöver kommer jag att införskaffa BDF451an och isåfall kränga av 452an eller ha den som backup.


Har ingen svensk laddare. Men det kommer att införskaffas kostar från 1200 till runt 1500 kr. Just nu kör jag en 100w Konverter vilket är 140w för lite. En på 300 w är lagom. Jag kan istort sett ladda 1 batteri innan konvertern bryter pga överhettning. Men det är en nödlösning just nu eftersom det inte gick att uppbringa en på 300 w på dagen i gbg.
 
frohike skrev:
Fick nyligen hem Lxt700. dock via Tools plus..............
Vad kostade frakten?
 
mrfrenzy skrev:
Ett tips kan vara att köpa en tysk laddare, det blir en hel del billigare. Jag gav 45 euro inklusive frakt för min DC1414

[länk]
Man får iaf passa sig lite då. Lite hastigt kollade jag på några auktioner och de var då 110v-laddare. Tror nog att det importeras friskt till tyskland också.
 
Har en liten fundering, Beställde från tool-plus igår den 11. Idag den 12 fick jag ett mejl om att jag skulle mejla tillbaks ett referens numer som jag skulle få från banken?

Banken i sin tur har ingen aning om vad jag menar. Är jag så seg i huvudet att jag missar något självklart? Ni som beställt där ifrån vet möjligtvis inte vad det är för något?
 
I första skedet visste inte min bank heller vad jag pratade om. Men jag tror att banken i sin tur måste ringa till Visa/Mastercard och få nummret. För ett nummer finns. Själv ringde jag på kvällen till telefonbanken. Hon som svarade där hade igen aning om vad jag ville ha. Dagen efter ringde jag på dagen å samma sak igen, ingen visste nått men dom bad att få återkomma. Och visst 10 min senare ringde banken och jag fick mitt nummer.
 
Ett stort tack ska du. Höll på att bli galen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.