Jag har en toalett som rinner efter man har spolat, vi får trycka lätt på spolning knappen några gånger så slutar det rinna. Några tipps åtgärder?
Tacksam för alla svar.
 
  • Vit toalettstol i ett badrum med kaklade väggar och grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta av locket och kolla status på spolmekanismen. Antagligen sluter inte bottenventilen riktigt tätt när cisternen fyller/är full - kan bero på smuts/kalk eller liknande.
 
krillek krillek skrev:
Ta av locket och kolla status på spolmekanismen. Antagligen sluter inte bottenventilen riktigt tätt när cisternen fyller/är full - kan bero på smuts/kalk eller liknande.
Tack för svaret, kan man avkalka cisternen?
 
Du får sprätta loss trycket, under sitter det mutter, då kan locket tas bort, troligtvis är det något med påfyllningen som bråkar. I mitt tycke inget försöka rensa eller hålla på med. Köp en ny påfyllningsarmatur.
Lätt byta. En sådan här fungerar bra, finns på bauhaus
 
  • Toalettens spolmekanism, flottörventil, vit och blå plast, isolerad mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jan Hadd skrev:
Tack för svaret, kan man avkalka cisternen?
Absolut. Steg ett är att öppna och kolla hur den funkar och försöka lokalisera felet. Om det är kalk så går det att hälla kalkbort eller liknande och låta det verka.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Ser ut som en IDO Trevi E tillverkad 1996-2017.

Reservdelar finns.

Första träffen på google:
[länk]
Och kostar skjortan mot vad en universaldel kostar, bara en 1/3 av det du länkar till.
 
Krilleman
J jonaserik skrev:
Och kostar skjortan mot vad en universaldel kostar, bara en 1/3 av det du länkar till.
Som jag skrev:
Första träffen på google.

Letar man så skall man finna. Jag tipsade bara om att reservdelar finns.
 
Tack för alla tips och råd, men hur öppnar man cisternen på en sådan, kan inte mycket om den här typen?
 
Sätt en kniv i kanten på trycket och bänd lite så kommer trycket upp, sen som jag skrev i inlägg # 5
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.