Roga1337 Roga1337 skrev:
Frugan hävdar fortfarande att blåvits Melonglass 0,5l var den godaste. Åts efter den sedvanliga knivklyvningen direkt ur kartong😉
Håller med din fru. Melonglass med lakrits sås var det jag sparade veckopengen till hela mellanstadiet
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
M Myckling skrev:
Där lärde man sig något nytt. Jag är alltså född precis i skarven när kontrollsiffran kom till.😊
När jag var liten bodde jag granne med gubben som uppfann personnumren. Åtminstone var det så föräldrarna sa. På den tiden så fick man tro på allt folk sa, vilket jag också hade glömt.
 
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 2 till
  • Laddar…
Gammal dator med varningsklistermärke om att stänga av den före år 2000 (Y2K-buggen).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 12 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Jag satt faktiskt och funderade på CD-brännare häromdagen, det är nått jag i princip inte använt sedan jag flyttade hemifrån 2006.
 
Hittar lite oöppnade CD-R skivor då och då forfarande

Köpte några tusen när Elgiganten drog igång sin 200% prismatchning på 90 talet för 1kr st 😎
 
  • Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
Jag har kvar lite skivor i bra att ha lådan :D

En låda full av oorganiserade elektroniktillbehör som kablar, adaptrar och gamla elektroniska enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Hittar lite oöppnade CD-R skivor då och då forfarande

Köpte några tusen när Elgiganten drog igång sin 200% prismatchning på 90 talet för 1kr st 😎
Jag kommer ihåg man höll på och köpte brännbara skivor i 100pack.
Skänkte bort de sista häromåret när jag insåg att de följt med i två flyttar utan att jag nyttjat en enda.
 
Jag slängde ett sånt pack med något 20-tal cd-r... Sparade DVD-RW dock.. någon gång vill man väl göra en liten backup... 😀
Dator torn med DVD-enhet, märkt "Super Writemaster", svart, metalldetaljer, på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag slängde ett sånt pack med något 20-tal cd-r... Sparade DVD-RW dock.. någon vill man väl göra en liten backup... 😀
[bild]
Chassi med 5.25" har man också glömt
:D
 
  • Träribbor, svart stomme, elkabel, ljust golv, modern inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag satt faktiskt och funderade på CD-brännare häromdagen, det är nått jag i princip inte använt sedan jag flyttade hemifrån 2006.
Köpte en bärbar DVD brännare/läsare (kanske tom. en blueray) till senaste datorn, men den är ej uppackad åratal senare och skivor ligger/sitter på spindlar i skrivbordslådor redo att användas :D
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Ni missar ju något. Gamla cd/dvd skivor är perfekta att blanda epoxi på och sen bara slänga. Eller som glasunderlägg när det behövs större mängder.
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Chassi med 5.25" har man också glömt
:D
Vilken hädelse!
Hur ska man klara sig utan? 😂

Tänk den dagen du ska rota fram något från 5.25-tums hårddisk? Ska den hänga och sladdra i IDE-kabeln?
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vilken hädelse!
Hur ska man klara sig utan? 😂

Tänk den dagen du ska rota fram något från 5.25-tums hårddisk? Ska den hänga och sladdra i IDE-kabeln?
Har inget IDE-gränssnitt på moderkortet. Men jag hade en SATA DVDspelare men den satt kvar i gamla chassit när jag skänkte bort den :D
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vilken hädelse!
Hur ska man klara sig utan? 😂

Tänk den dagen du ska rota fram något från 5.25-tums hårddisk? Ska den hänga och sladdra i IDE-kabeln?
Den som spar han har, jag har flera datorer med 5.25 slots och IDE interface. MFM har jag tyvärr inget kvar!
IDE och CompactFlash är i princip samma sak tydligen. Och kan i princip kopplas direkt mot en gammal ISA buss... Standarder är härligt!
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Den som spar han har, jag har flera datorer med 5.25 slots och IDE interface. MFM har jag tyvärr inget kvar!
IDE och CompactFlash är i princip samma sak tydligen. Och kan i princip kopplas direkt mot en gammal ISA buss... Standarder är härligt!
Är ju bara dödutrymme. Jag klarar mig nu med en midtower istället för fulltower. Kör två nvme diskar för storage. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.