Har fått in en gnagare som springer i mitt hus i den del som har öppet till nock. Har ingen möjlighet att sätta upp en fälla då jag inte har åtkomst. Kan det vara en bra idé att sätta en inspektionslucka för att kunna peta upp en fälla eller ställer jag till något med fuktspärrar eller dylikt? Är gipstak
 
Jo_Nord Jo_Nord skrev:
Har fått in en gnagare som springer i mitt hus i den del som har öppet till nock. Har ingen möjlighet att sätta upp en fälla då jag inte har åtkomst. Kan det vara en bra idé att sätta en inspektionslucka för att kunna peta upp en fälla eller ställer jag till något med fuktspärrar eller dylikt? Är gipstak
Prova och lista ut vart den kommer in i huset och sätt en fälla ute. Dock skyddad så ingen fågel eller katt fastnar i den.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jo det har jag läst och gjort placerat flera fällor runt husets grund.. Hur ofta möss lämnar huset under vintern...
 
R
Jo_Nord Jo_Nord skrev:
Jo det har jag läst och gjort placerat flera fällor runt husets grund.. Hur ofta möss lämnar huset under vintern...
Dom behöver väl äta..
 
Jo_Nord Jo_Nord skrev:
Jo det har jag läst och gjort placerat flera fällor runt husets grund.. Hur ofta möss lämnar huset under vintern...
Hur länge har den huserat där uppe då?
 
Ett par dagar bara.. men har en del gips där den rör sig det hörs inte så mycket men i vårt vardagsrum har vi panel som den springer på hörs det mera.. plus en en fru med gnagarskräck som jag blir påverkad av 😆
 
  • Haha
Trollskidan och 1 till
  • Laddar…
Finns musband monterat under panel mot mark? Du får locka den/de med mat en bit bort från huset och några fällor. Tur att en man inte kan bli musrädd…
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.