Hej!

När man bara vill värma en slinga, ska jag då endast stänga returen på alla förutom den jag vill värma upp, eller ska jag även stänga inlopp på samtliga jag ej vill ha i drift?

Här är vårt system. Retur överst och inlopp under. Värmesystem, expansionskärl, rör, cirkulationspump, eluttag, vägg i blått, golv i grått, säkerhetsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Först varför stänga värmen på en del slingor, Ska det inte vara värme på en slinga så stänger man den med ventilen som är ovanför slingan och skruvas i botten. Har du VP och inga element så får det inte vara stopp, utan minst en slinga helt öppen. Cirkpumpen får inte gå mot stängt och VP får hicka troligtvis och startar/stoppar många gånger om den inte blir av med värmen som den ska.
 
J jonaserik skrev:
Först varför stänga värmen på en del slingor, Ska det inte vara värme på en slinga så stänger man den med ventilen som är ovanför slingan och skruvas i botten. Har du VP och inga element så får det inte vara stopp, utan minst en slinga helt öppen. Cirkpumpen får inte gå mot stängt och VP får hicka troligtvis och startar/stoppar många gånger om den inte blir av med värmen som den ska.
För det är direktverkande el på golvvärmen. Men skulle vara skönt att ha det igång i hallen och badrummet. Mycket blöta skor som ska torka i vinter :) Det har varit avstängt ganska länge, men cirkulation igång för att jämna ut temperaturer i golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.