Hej behövs rörböjningsstöd för rör i rör som går genom regel i 90 graders hörn på vägg? Se bild.
Eller räcker det att jag fäster med rörklammer före och efter rörböj ?
 
  • Byggarbetsplats med träreglar, elledningar, verktyg och träspill. Pågående renoveringsarbete eller konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stora hål, spänner dom mycket kan det vara på plats med ett stöd, vad för dim på ytterslangarna
 
Var tvungen att ta upp större hål för att få igenom slangen på ett smidigt sätt. Ytterdiametern på den korrigerade slangen är 25mm.

Kruxet är om jag nyttjar stöd så måste jag eventuellt såga borta hela framsidan av regeln för att få in stöden. Tips på några slimmade ?
 
Hittar inget stöd med vettigt pris, som kan knäppas över och radien passar nog inte i hörnet hos dig. Rackarns vad dom tar i. inte värt pengarna, känn om slangarna känns väldigt stumma i kurvan. Ärligt skrivet så har jag ingen erfarenhet av sådant montage. men ha lite is i magen så finns dom här som har koll på det.
 
kulle kulle skrev:
Här finns [länk]
Men det är ett jäkla pris
Du har ju fått till en snäll böj där så tror inte det behövs
Håller med , böjen är inte så snäv. Tänker att om jag bara fäster upp med väggklammer nära böjen och sedan klammer varje 0.5 m så ska det inte vara några problem. Man vill inte att det yttre röret blir rörligt om man mot förmodan behöver byta det inre röret i framtiden. Tack för era tankar och tips.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.