Se hur jag ska förklara så man förstår😜. Har ett litet bekymmer med styrning av belysning samt fläkt. Jag börjar uppifrån där ska jag ha en kanalfläkt på vinden, jag kommer bygga ett filter hus i den gamla putsade kåpan. Elen kommer dras utanför filter huset. Men behöver någon idé hur jag ska styra allt?

Vill helst ha en sån här som man fäller in i putsen men vet inte om det funkar?

https://www.nettoparts.se/shop/stro...12lth4_Wx8nO62MA8wjEEsz0ZmZ07BihoC4h4QAvD_BwE


Eller om det någon som har en annan idé (snyggt och praktiskt)
 
  • Renovering inne, gammal spis framför, murad öppning, trälattor golv, verktyg utspridda, arbetslampa lyser, byggröra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får nog kolla efter en styrenhet till kanalfläkt. Den på länk är anpassad till köksfläkt. Då måste man veta motordata på denna. Filter huset är det fettfilter du menar då?
funktionell styrning finns här men dock ej vakraste
https://ventilation.se/sv/products/transformator-vrte-c
 
H Håbbe01 skrev:
Du får nog kolla efter en styrenhet till kanalfläkt. Den på länk är anpassad till köksfläkt. Då måste man veta motordata på denna. Filter huset är det fettfilter du menar då?
funktionell styrning finns här men dock ej vakraste
[länk]
Har pratat med Östberg som gör kanalfläkten och dom har bara en varvtalsregulator som styrning.
Okey, motordatan borde Östberg kunna ta fram va?
Precis bygger som en sugkammare med ett fettfilter i.
 
A
kolla med sotaren
 
A
Staaw Staaw skrev:
Se hur jag ska förklara så man förstår😜. Har ett litet bekymmer med styrning av belysning samt fläkt. Jag börjar uppifrån där ska jag ha en kanalfläkt på vinden, jag kommer bygga ett filter hus i den gamla putsade kåpan. Elen kommer dras utanför filter huset. Men behöver någon idé hur jag ska styra allt?

Vill helst ha en sån här som man fäller in i putsen men vet inte om det funkar?

[länk]


Eller om det någon som har en annan idé (snyggt och praktiskt)
den panelen är bara ett gränssnitt till motorstyrningen för en thermex'
så motorstyrning tillkommer och detta fallet måste du ha en för thermex motor
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.