MathiasS MathiasS skrev:
Då tror jag inte något ändrar sig längre. Låter som att det blivit något knas vid uppdateringen eller att du glömt hur man lägger ur sportläge...:)
Som jag skrev ovan, så har jag dubbelkollat att det är Eco :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om det är en uppdatering så kan ju vissa funktioner ändras förhoppningsvis till bättre men ibland (eller ofta) blir det sämre eller fel.
Man kan ju också tänka sig möjligheten att dom råkat köra i ett program som är till någon annan modell med andra utväxlingar.
Ja, får bara vänta tills Atteviks svarar.
 
J JonazThern skrev:
Som jag skrev ovan, så har jag dubbelkollat att det är Eco :)
Märker du nån skillnad i sportläget ??
 
  • Gilla
JonazThern
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Märker du nån skillnad i sportläget ??
Ska kolla när jag kör hem idag!
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Passat B8 2016

Låset till motorhuven har förmodligen frusit fast, och när jag tog i för hårt i spaken inne i bilen så verkade något gå sönder. Spaken går att röra med minimalt motstånd, så något verkar ha typ lossnat eller hoppat ur led.

Är detta något man kan fixa själv, eller är det bara att ringa verkstaden (och vänta en månad eller mer på tid...😒)? När jag gogglar sägs det att man kan behöva såga sig in genom grillen, med allt vad det innebär. Det sitter väl dessutom någon form av sensor bakom VW-emblemet som måste kalibreras om, eller?
 
A Alexander HB skrev:
Passat B8 2016

Låset till motorhuven har förmodligen frusit fast, och när jag tog i för hårt i spaken inne i bilen så verkade något gå sönder. Spaken går att röra med minimalt motstånd, så något verkar ha typ lossnat eller hoppat ur led.

Är detta något man kan fixa själv, eller är det bara att ringa verkstaden (och vänta en månad eller mer på tid...😒)? När jag gogglar sägs det att man kan behöva såga sig in genom grillen, med allt vad det innebär. Det sitter väl dessutom någon form av sensor bakom VW-emblemet som meraåste kalibreras om, eller?
Börja med att leta upp nån med samma bil och studera hur det ser ut och var man kommer åt.
Tror inte du behöver vara orolig för ev sensor, behöver man tex dra ur kontakten, vänta tills bilen gått i viloläge, brukar vara ca 10 min efter man stängt av den, då kommer bilen inte märka att sensor varit bortkopplad.
 
  • Gilla
Alexander HB
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Börja med att leta upp nån med samma bil och studera hur det ser ut och var man kommer åt.
Tror inte du behöver vara orolig för ev sensor, behöver man tex dra ur kontakten, vänta tills bilen gått i viloläge, brukar vara ca 10 min efter man stängt av den, då kommer bilen inte märka att sensor varit bortkopplad.
Är det radarn som sitter där så behöver den kalibreras om ifall den alls flyttas
 
  • Gilla
Alexander HB
  • Laddar…
A Alexander HB skrev:
Passat B8 2016

Låset till motorhuven har förmodligen frusit fast, och när jag tog i för hårt i spaken inne i bilen så verkade något gå sönder. Spaken går att röra med minimalt motstånd, så något verkar ha typ lossnat eller hoppat ur led.

Är detta något man kan fixa själv, eller är det bara att ringa verkstaden (och vänta en månad eller mer på tid...😒)? När jag gogglar sägs det att man kan behöva såga sig in genom grillen, med allt vad det innebär. Det sitter väl dessutom någon form av sensor bakom VW-emblemet som måste kalibreras om, eller?
Har sett nått om att där är en del som är rätt klen och lätt går sönder.

I emblemet sitter radarn för den adaptiva farthållaren, så den vill du nog inte lossa om du verkligen inte behöver.
 
  • Gilla
Alexander HB
  • Laddar…
Någon som vet vad det kostar att kalibrera radarn och kameran?
 
J JonazThern skrev:
Som jag skrev ovan, så har jag dubbelkollat att det är Eco :)
Prova att välja sportläge och sen tillbaka till eco? Tänker om den har lagrat "fel" värden i eco-läget för växlingarna.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
N Niq skrev:
Någon som vet vad det kostar att kalibrera radarn och kameran?
Jag ville ha pris på att kalibrera om 360graderskameran.

"kom in för felsökning"

🙄
 
  • Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
Länge sen "Bubblans" dagar...
 
Fotografen Fotografen skrev:
Länge sen "Bubblans" dagar...

Lägger till en till...


(har inte sett hela, men de verkar även ha den "svenska" SnowTrack med)
 
Redigerat:
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Jänkarna (de tre stora märkena) har länge sålt "crate engines", "färdig motor i låda" redo att stoppa ner i din bil
2024 kommer det elkonverteringskit

https://www.chevrolet.com/performance-parts/ecrate

Illustration av elbilskomponenter och system: batteri, drivlina, kablage, värmehantering och elektronikmoduler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Fräckt, men det här var lite trist;
Skärmdump av en FAQ-sektion om Chevrolets eCrate konverteringskit: Köpinfo, installationsdetaljer och tillgänglighetshänvisning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.