B
Brf styrelse är tilldelat av Hsb och de sitter i samma hus. Ingen granne inom Brf styrelsen

HSB vill inte förmedla digitala Brf medlemmarnas beställningar/ felanmälningar till Brf styrelsen: registrerar inte, utan lägger ner automatiskt.

I sin tur, Brf Styrelse tar inte emot digitala Brf medlemmarnas beställningar och felanmälningar från enskilda Brf medlemmar.

Hur länge är det rimligt att vänta på att blir registrerad p-plats kö? Det gäller en Brf i en stad på 25.000 invånare.

Hur kan man lösa det? Har någon erfarenhet om det ? Vilken myndighet är bäst på att lösa situation med Hsb och Brf styrelse?
 
  • Gilla
Jon Eriksson1
  • Laddar…
Varför startar du flera trådar med samma fråga?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
kashieda och 4 till
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Varför startar du flera trådar med samma fråga?
1 tråden raderas, pga inga bra svar.
 
Ok. Kämpa på.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
Brf styrelse är tilldelat av Hsb och de sitter i samma hus. Ingen granne inom Brf styrelsen

HSB vill inte förmedla digitala Brf medlemmarnas beställningar/ felanmälningar till Brf styrelsen: registrerar inte, utan lägger ner automatiskt.

I sin tur, Brf Styrelse tar inte emot digitala Brf medlemmarnas beställningar och felanmälningar från enskilda Brf medlemmar.

Hur länge är det rimligt att vänta på att blir registrerad p-plats kö? Det gäller en Brf i en stad på 25.000 invånare.

Hur kan man lösa det? Har någon erfarenhet om det ? Vilken myndighet är bäst på att lösa situation med Hsb och Brf styrelse?
Hej
Styrelsen väljs av medlemmarna i bostadsrättsföreningen, dvs av dig och de andra som bor i din förening. Vilka som sitter i styrelsen brukar gå att utläsa om du går in på tex Allabolag och söker på föreningens organisationsnummer.

(Här utgår jag ifrån att du menar digitala felanmälningar och att medlemmarna inte är digitala)
Bostadsrättsföreningen kan välja att köpa in olika tjänster just från HSB även om de är medlemmar i HSB. De kan köpa ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, fastighetsskötsel, markskötsel mm mm.
Hur din förening vill ha tex felanmälningar brukar vara anslaget i porten eller i vissa fall föreningens hemsida.
Tänk på att alla felanmälningar inte nödvändigtvis skall gå till någon ”felanmälan” utan även kan vara bostadsrättsinnehavarens ansvar.
( jag rekommenderar att du läser föreningens stadgar för att se vad som vems ansvar)
Felanmälningar som rör föreningen kan beroende på vad styrelsen beslutat göras via telefonsamtal, brev, via e-post , via någon app eller annat sätt.

Registreringen av ditt intresse av att stå i kö för en av föreningen tillhandahållna parkeringsplatser borde ske omgående om du anmält detta på korrekt sätt till rätt mottagare.
Hur lång tid det sedan tar att få p-plats beror ju självklart på hur många som står i kö och hur stor omsättning det är på dessa. ( jag fick vänta ca 4 år på p-plats i en av föreningarna där jag har lägenhet) så svar på detta är tyvärr -beror på…

Jag förstår inte riktigt vad som skall lösas..
Alla medlemmar i en bostadsrättsförening skall behandlas lika och föreningen skall verka för bostadsrättsinnehavares bästa.
Om föreningen genom sin styrelse inte sköter sina åtaganden är det lättas att kontakta valberedningen och anmäla sitt intresse att delta i styrelsearbetet och se till att bli invald på nästa årsstämma. Då finns det möjlighet ”på riktigt ” att se till att föreningens stadgar följs.
I sista hand kontakta en jurist och för en diskussion om eventuell stämning av föreningen, det är dock inget jag rekommenderar.

/ Björkskär
 
  • Gilla
  • Arg
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B
B Björkskär skrev:
Hej
Styrelsen väljs av medlemmarna i bostadsrättsföreningen, dvs av dig och de andra som bor i din förening. Vilka som sitter i styrelsen brukar gå att utläsa om du går in på tex Allabolag och söker på föreningens organisationsnummer.

(Här utgår jag ifrån att du menar digitala felanmälningar och att medlemmarna inte är digitala)
Bostadsrättsföreningen kan välja att köpa in olika tjänster just från HSB även om de är medlemmar i HSB. De kan köpa ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, fastighetsskötsel, markskötsel mm mm.
Hur din förening vill ha tex felanmälningar brukar vara anslaget i porten eller i vissa fall föreningens hemsida.
Tänk på att alla felanmälningar inte nödvändigtvis skall gå till någon ”felanmälan” utan även kan vara bostadsrättsinnehavarens ansvar.
( jag rekommenderar att du läser föreningens stadgar för att se vad som vems ansvar)
Felanmälningar som rör föreningen kan beroende på vad styrelsen beslutat göras via telefonsamtal, brev, via e-post , via någon app eller annat sätt.

Registreringen av ditt intresse av att stå i kö för en av föreningen tillhandahållna parkeringsplatser borde ske omgående om du anmält detta på korrekt sätt till rätt mottagare.
Hur lång tid det sedan tar att få p-plats beror ju självklart på hur många som står i kö och hur stor omsättning det är på dessa. ( jag fick vänta ca 4 år på p-plats i en av föreningarna där jag har lägenhet) så svar på detta är tyvärr -beror på…

Jag förstår inte riktigt vad som skall lösas..
Alla medlemmar i en bostadsrättsförening skall behandlas lika och föreningen skall verka för bostadsrättsinnehavares bästa.
Om föreningen genom sin styrelse inte sköter sina åtaganden är det lättas att kontakta valberedningen och anmäla sitt intresse att delta i styrelsearbetet och se till att bli invald på nästa årsstämma. Då finns det möjlighet ”på riktigt ” att se till att föreningens stadgar följs.
I sista hand kontakta en jurist och för en diskussion om eventuell stämning av föreningen, det är dock inget jag rekommenderar.

/ Björkskär
jag har även anmält mitt intresse att delta i styrelsearbete, vilket naturligtvis inte accepterades av de där korrupta brottslingarna i hsb, brf styrelsen, det är endast de själva som kommer till årsstämman hela tiden, för att dricka kaffe att skratta åt oss övriga. Jag planerar redan bli av med bostadsrätten och flytta från mitt hem, pga alla de brottsliga, korrupta mobbarna inom hsb och brf styrelse. Det går inte att leva och vara beroende av psykopaterna.
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
B Alivara skrev:
jag har även anmält mitt intresse att delta i styrelsearbete, vilket naturligtvis inte accepterades av de där korrupta brottslingarna i hsb, brf styrelsen, det är endast de själva som kommer till årsstämman hela tiden, för att dricka kaffe att skratta åt oss övriga
Det är medlemmarna som väljer styrelsen, leta upp valberedningen och prata med dom.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
jag har även anmält mitt intresse att delta i styrelsearbete, vilket naturligtvis inte accepterades av de där korrupta brottslingarna i hsb, brf styrelsen
Det har inte styrelsen med att göra, det är valberedningen som ger förslag, samt närvarande på årsmötet
och på årsmötet får vem som helst förslå någon, så det gäller att ha många med sig, så det blir fler röster för den som föreslås av någon närvarande, samt att du inte kan föreslå dig själv. Var det styrelsen du talade med.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
jag har även anmält mitt intresse att delta i styrelsearbete, vilket naturligtvis inte accepterades av de där korrupta brottslingarna i hsb, brf styrelsen, det är endast de själva som kommer till årsstämman hela tiden, för att dricka kaffe att skratta åt oss övriga
Hej
Styrelsen kan inte besluta detta.
Valberedningen kan välja att inte nominera dig till styrelsen men du kan nominera dig själv på årsstämman och kan då om du får tillräckligt med röster bli invald i styrelsen.

Det är väldigt starka ord när du skriver att styrelsen är korrupta brottslingar!!
Vad gör dom till brottslingar?
Vad har du blivit utsatt för?

Om det har begåtts lagbrott skall du givetvis göra en polisanmälan omgående!

/ Björkskär
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
B Alivara skrev:
1 tråden raderas, pga inga bra svar.
Märkligt med så många bra frågor, klargöranden och beskrivningar av korrupt förening från TS.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Hej
Såg nu din andra tråd..

Jag och vad jag tror många fler vill att du konkretiserar vad som hänt och visa lite ödmjukhet mot de som försöker hjälpa dig.
Svara framförallt på frågorna som ställs så vi får lite mer bakgrund än nya attacker på HSB och styrelse..

Frågor
1 vad har hänt ?
2 vad har styrelsen gjort för brottsligt?
3 vad har HSB gjort för brottsligt?
4 är det bara service du vill ha eller är något som föreningen är ansvarigt för trasigt ?
5 vill du ha en p-plats men det inte finns någon ledig?
6 många mer frågor men vi börjar här..
/ Björkskär
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Hej igen

Även jag trampar i fällan ibland…

Jag tycker att vi alla avslutar våra aktiviteter i denna och även den andra tråden som TS driver då det är uppenbart att hon inte förstår vad hon skriver, mår dåligt eller något annat vi inte förstår.

Till TS , må gott och hoppas det går bra för dig!

/ Björkskär
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
B
M merbanan skrev:
Det är medlemmarna som väljer styrelsen, leta upp valberedningen och prata med dom.
Vad menar du med "leta upp valberedningen"- vad ska du leta för något och till vilken nytta? jag vill leva bara i lugn och ro , inte gå leta och få problem hela tiden pga alla de störande psykopater på Hsb Brf styrelse som inte låter leva normalt.
 
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
Geografica och 1 till
  • Laddar…
B
B Björkskär skrev:
Hej igen

Även jag trampar i fällan ibland…

Jag tycker att vi alla avslutar våra aktiviteter i denna och även den andra tråden som TS driver då det är uppenbart att hon inte förstår vad hon skriver, mår dåligt eller något annat vi inte förstår.

Till TS , må gott och hoppas det går bra för dig!
Annars, skulle hjälpa och stödja männsikor, då skulle göra mer nytta i ditt och andras liv. Nu svamlar onödiga saker och sen agiterar alla mot mig. vad är ditt problem. Synd att går inte att blockera här sådana som dig.
 
Redigerat:
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
B
B Björkskär skrev:
Hej
Styrelsen väljs av medlemmarna i bostadsrättsföreningen, dvs av dig och de andra som bor i din förening. Vilka som sitter i styrelsen brukar gå att utläsa om du går in på tex Allabolag och söker på föreningens organisationsnummer.

(Här utgår jag ifrån att du menar digitala felanmälningar och att medlemmarna inte är digitala)
Bostadsrättsföreningen kan välja att köpa in olika tjänster just från HSB även om de är medlemmar i HSB. De kan köpa ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, fastighetsskötsel, markskötsel mm mm.
Hur din förening vill ha tex felanmälningar brukar vara anslaget i porten eller i vissa fall föreningens hemsida.
Tänk på att alla felanmälningar inte nödvändigtvis skall gå till någon ”felanmälan” utan även kan vara bostadsrättsinnehavarens ansvar.
( jag rekommenderar att du läser föreningens stadgar för att se vad som vems ansvar)
Felanmälningar som rör föreningen kan beroende på vad styrelsen beslutat göras via telefonsamtal, brev, via e-post , via någon app eller annat sätt.

Registreringen av ditt intresse av att stå i kö för en av föreningen tillhandahållna parkeringsplatser borde ske omgående om du anmält detta på korrekt sätt till rätt mottagare.
Hur lång tid det sedan tar att få p-plats beror ju självklart på hur många som står i kö och hur stor omsättning det är på dessa. ( jag fick vänta ca 4 år på p-plats i en av föreningarna där jag har lägenhet) så svar på detta är tyvärr -beror på…

Jag förstår inte riktigt vad som skall lösas..
Alla medlemmar i en bostadsrättsförening skall behandlas lika och föreningen skall verka för bostadsrättsinnehavares bästa.
Om föreningen genom sin styrelse inte sköter sina åtaganden är det lättas att kontakta valberedningen och anmäla sitt intresse att delta i styrelsearbetet och se till att bli invald på nästa årsstämma. Då finns det möjlighet ”på riktigt ” att se till att föreningens stadgar följs.
I sista hand kontakta en jurist och för en diskussion om eventuell stämning av föreningen, det är dock inget jag rekommenderar.

/ Björkskär
Du förstår ingenting. Jag skriver om en sak, du svarar om andra sak. Var hade du din bil i 4 år?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.