D Dublin skrev:
Lustigt, jag var ute och söndagskörde utanför Norrtälje igår och noterade en gammal skylt om rostlagning vid en bilfirma. Vet inte om du tycker det är för långt till Norrtälje men de kanske kan hjälpa. Blev nyfiken och kollade in firman och de verkar fått ok recensioner i alla fall.
[bild]
Hej! Jag skulle kolla hur jag låg till på google och hittade ett inlägg om mig själv! Kul :)
Jag har en hemsida om ni är nyfikna på lite bilder osv https://www.rostlagning.se

Mvh
Daniel
 
  • Gilla
Thomas59 och 3 till
  • Laddar…
galento
B Bilplåt lack och puts skrev:
Hej! Jag skulle kolla hur jag låg till på google och hittade ett inlägg om mig själv! Kul :)
Jag har en hemsida om ni är nyfikna på lite bilder osv [länk]

Mvh
Daniel
Vilken otrolig skillnad det blev på 945,an :D(y)(y)(y) kanonsnygg.
 
galento galento skrev:
Vilken otrolig skillnad det blev på 945,an :D(y)(y)(y) kanonsnygg.
Tack! Ja dom där gamla solida färgerna är väldigt tacksamma att polera :)
 
I ikeo skrev:
Rost Roffe har jag hört talas om men han har väl gått i pension tror ja, Skylten kan ju iofs vara nertagen pga alla vägbyggen
Av en slump såg jag detta, 🙂 Rost Roffe är min far, antar att du hittade någon som kunde hjälpa dig med rosten!? Nu såhär 1,5 år senare 🤣
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Christopher Öftiger Christopher Öftiger skrev:
Av en slump såg jag detta, 🙂 Rost Roffe är min far, antar att du hittade någon som kunde hjälpa dig med rosten!? Nu såhär 1,5 år senare 🤣
Har du gått i din fars fotspår?
 
B Bilplåt lack och puts skrev:
Har du gått i din fars fotspår?
Ja mer eller mindre sedan 25år tillbaka 🙂
 
Christopher Öftiger Christopher Öftiger skrev:
Ja mer eller mindre sedan 25år tillbaka 🙂
Rostlagar du bara eller lackar du också? :)
 
B Bilplåt lack och puts skrev:
Rostlagar du bara eller lackar du också? :)
Har bytt lokaler så har ingen lackbox, gör bara mindre lackjobb
 
Christopher Öftiger Christopher Öftiger skrev:
Av en slump såg jag detta, 🙂 Rost Roffe är min far, antar att du hittade någon som kunde hjälpa dig med rosten!? Nu såhär 1,5 år senare 🤣
typ köpte en billig mig svets lite plåt och lappade ihop det för att få bilen igenom besiktning, skitfult jobb men bilen klarade ett år till innan jag gjorde mig av med den.
troligen billigaste lösningen även om jag bara använder svetsen en gång, förr kunde man ju alltid åka o låna prylar i en verkstad men stället finns inte kvar och jag har bytt stad med så....
 
  • Gilla
Christopher Öftiger
  • Laddar…
Christopher Öftiger Christopher Öftiger skrev:
Har bytt lokaler så har ingen lackbox, gör bara mindre lackjobb
Som mig då. Man kan ju alltid slipa med 2000 papper och polera om man får lite dammkorn i lacken :)
 
B Bilplåt lack och puts skrev:
Som mig då. Man kan ju alltid slipa med 2000 papper och polera om man får lite dammkorn i lacken :)
Ja men precis, det är ju inga större problem🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.