Hej!
Håller nu på att kolla upp de sista grejerna till köket.
Vi ska ha ett vitt Abstrakt-kök från IKEA. Problemet är ena högskåpet som vi ska sätta en täcksida på. IKEAs täcksidor är 217 cm höga och jag skulle helst vilja ha en täcksida som går från golv till tak 240 cm. Är det någon som har koll på vilka kökstillverkare som kan tänkas ha en vit , högblank täcksida 240x60 cm?
 
Jag är också på jakt efter en täcksida på 240 cm, högglans vit. Jag undrar om du fann någon annan tillverkare som hade dom måtten?

Got-kung
 
Tyvärr har jag inte hittat någon.
 
köksfabriken i Staffanstorp tillverkar högblanka täcksidor i den storlek som du vill ha (dock max 2440mm höga).
 
Örsholmslackeringar i Karlstad har också täcksidor efter mått.
 
Kvik har också. De är dyra. 260 x 66 kostar 1926:-
"Färgen" är RAL 9016
 
Köp mdf skiva på byggvaruhuset fär att sedan måla själv.(de är 2,5m)
 
Tack för alla förslag!
MDFskiva är ju ett alternativ, med det absolut sista om jag inte kan hitta något annat. Jag skulle vilja ha samma vita färg med samma helt släta yta som köksluckorna har och jag tror det är OMÖJLIGT att få en målad yta så slät som jag helst vill ha det.
 
Ja, det är nog omöjligt att få samma yta när man målar själv.
Ett alternativ är att lämna in och få den sprutlackad.

En fundering:
Kan man sprutlacka själv? och vad använder man då för färg?
 
Såg att de säljer billiga (279kr) färgsprutor på Jula samt biltema.
Men det krävs nog lite övning och i längden så är det nog billigare att lämna in skivan.
 
Hm, man kanske skulle köpa en färgspruta och testa...
 
Tyvärr så går det inte att lacka en mdf skiva så att den blir lika högblank som ett ABSTRAKT kök. En interiör lackerare, eller billackerare kan bara göra ytan lika blank som en bil (typ). Täcksidan som jag har kommer ifrån köksfabriken. Den har inte exakt samma nyans som ABSTRAKT luckan, men bättre än en lackad skiva. I vårt kök så sitter den så till så att det inte stör.
 
Kolla med ett snickeri som tillverkar kök. De kan säkert hjälpa dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.