F fribygg skrev:
Nä, han har kompledigt den dan, ska ju jobba heldygn i England och USA den 25e
IF Metall som möjliggjort detta?
 
Hur fick du ihop IF Metall och jobba i samma mening?
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
IF Metall som möjliggjort detta?
Är de för heldygnstjänstgöring?
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
IF Metall som möjliggjort detta?
Det här känns som ett väldigt suspekt ämnesbyte för att förflytta uppmärksamheten. Har du något du vill berätta för oss? Dina fingeravtryck har hittats på ett misstänkt mordvapen, hur förklarar du det?
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Avsäkrat med 14 mm fransk bult och kopplat med kopparklämmor för blanktråd.
App, app, app! Hur mäter du fasföljden? Tänk på att 14 mm avsäkring kräver ett instrument av lägst CAT XIV, har du det? Det är nog säkrast att ni tar in på hotell innan barnen brinner upp!
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
R, S, T är korrekt fasföljd. Sedan körde Stockholms Elverk med Svart, SvartVit, Röd medan elverket jag jobbade på körde med Svart, Röd, SvartVit.

Ännu bättre vore det ju med gammal oljefylld blypapperkabel och så en bamsig ubåt på det. Ack minnen.

Förlåt, det var ju en paroditråd det här
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
App, app, app! Hur mäter du fasföljden?
Med en app såklart?
 
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det här känns som ett väldigt suspekt ämnesbyte för att förflytta uppmärksamheten. Har du något du vill berätta för oss? Dina fingeravtryck har hittats på ett misstänkt mordvapen, hur förklarar du det?
Dags för moderaten att låsa tråden nu va!?

Ni vet hur det brukar sluta när ni inte stryker mig medhårs.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det här känns som ett väldigt suspekt ämnesbyte för att förflytta uppmärksamheten. Har du något du vill berätta för oss? Dina fingeravtryck har hittats på ett misstänkt mordvapen, hur förklarar du det?
Professor Plommon har just hittat en DDF484 i en garderob men jag tror nog att Hikokin som låg inslängd i Asko diskmaskinen är ett minst lika starkt tips
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hur fick du ihop IF Metall och jobba i samma mening?
Tack och lov var det två olika inlägg av två olika presumtiva gärningsmän (gärningshen?).
 
Kan meddela att balrogen är otålig nere i källaren. Det är strömlöst, grunden har satt sig när gabionerna kom farande och 100 kubik vatten kylde ner balrogen så pass att han nu delar matskål med Karo. För att klara påfrestningarna är den gjord av IF metall och skodd med asbest.

Korrekt, jag könsbestämde balrogen med kikarsiktet. Det var en massiv syn.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Korrekt, jag könsbestämde balrogen med kikarsiktet.
Kollade Karo också när du ändå hade chansen?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Tänk att tråden självdör när man ger sig in i den. Måste vara jag som luktar illa. Men OK då…

Låt oss leka Byggahus-Cluedo!

Vi har ett antal rum som är under renovering av Professor Plommon. Karo vaktar.

I källaren bor balrogen i ett hav av långburkar. Svärmor bor vid oljepannan.

På vinden hittar vi Kermit, ett antal inte namngivna forumdeltagare, Bingo Berra, 4 kubik asbest och ännu mer jävla långburkar. Samt fan och hans moster.

Trädgården ska vi inte glömma för grannen har byggt en slänt av gabioner ungefär 2 meter in över tomtgränsen och för att få plats har man kapat moster Signhilds thujor i 13,7 dms höjd.

Dessutom har grannen ett hönshus i form av en gammal minkfarm som sticker ut över gabioner och thujor. Allt dagvatten leds från grannen över tomten och ner i barnens lekpool.

Nu börjar spelet. Nötegårdsgubben, Niq, Fribygg, FredrikR, SågspånTandstenParadontit och Dusseldorff hittar plötsligt Tant Gul död i matsalen. Bredvid ligger en lödkolv från Alibaba.

Dock har inte tantan någon skada som passar med lödkolven så de går åt olika håll för att leta ledtrådar.

När de efter tre timmar samlas igen har de samlat på sig alla möjliga ledtrådar och mordvapen:

Bessey-tvingar, Parksidesvets från Lidl, Parkslidetvätt från Lidl, väderbeständig ångspärrsplats från insidan av reglarna på vinden, Pelarborrmaskin från Skeppshult, Halvor Bakkes hund, smygvinkel, asbestslipmaskin samt lasermätare med blått ljus. Som bubblare har man även handgrävt fram de två gränsrören under gabionerna med följd att hela slänten har rasat.

Nu är ju frågan. Vem är skyldig?
Signhild beskar tant gul med motorsåg för att tant gul hade ätit ner hennes Thujor till 13.7dms höjd. Tyvärr dog hon av tilltaget så pga av sina synder så hittas Signhild uppe på vinden med Fan och hans moster och kommer att plågas med att få lyssna på Leif loket Olsson från hans tid i bingolotto tills hon sonat sin synd mot Moses heliga tavlor.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Du närmar dig gåtans lösning
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kollade Karo också när du ändå hade chansen?
Det vet jag inte men Karo är en riktig hummer så han tog sig nog en rejäl titt
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.