Hej,

Jag har tänkt bygga ut min 2,7 meter höga altan, vilket kräver bygglov och därmed en kontrollplan. Jag har lämnat in ansökan och fått på mig att komplettera min kontrollplan med ytterligare punkter för bl.a.altanens bärförmåga, stadga och beständighet, samt säkerhetsaspeketer för bl.a. skydd mot fall. Jag har letat runt på nätet efter ett bra exempel, men inte hittat något. Finns det någon som har ett bra exempel på kontrollplan för altan?

Hälsningar
Marika
 
F Fridigunda skrev:
Hej,

Jag har tänkt bygga ut min 2,7 meter höga altan, vilket kräver bygglov och därmed en kontrollplan. Jag har lämnat in ansökan och fått på mig att komplettera min kontrollplan med ytterligare punkter för bl.a.altanens bärförmåga, stadga och beständighet, samt säkerhetsaspeketer för bl.a. skydd mot fall. Jag har letat runt på nätet efter ett bra exempel, men inte hittat något. Finns det någon som har ett bra exempel på kontrollplan för altan?

Hälsningar
Marika
Kontakta din lokala byggnadsnämnd och fråga om de har några exempel på kontrollplaner för altanbyggen. De kan ge dig information om tidigare godkända projekt som liknar ditt.
 
Tack för svar. Men Tjörns kommun har inga exempel utan säger att jag ska goggla. De ger mig inte heller några uttömande svar om tidigare godkända projekt. Jag får väl fylla i som jag tror och så får de återkomma. Hälsningar Marika
 
S solsegelsverige skrev:
Pergolasegel.se
Bra svar. Smygreklam?
 
  • Gilla
Noll koll
  • Laddar…
S solsegelsverige skrev:
Nä.
Vill bara visa att det går att få riktiga vattentäta öppningsbara tak till träpergols.
Och vad har det med frågan om kontrollplan att göra?
 
  • Gilla
Noll koll
  • Laddar…
Jag fick hjälp av sidan www.enklakontrollplaner.se när jag skulle bygga till mitt hus så de kan nog hjälpa dig med.

Min kontrollplan och riskbedömning hade kommunen inga invändningar emot iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.