Claes Sörmland
fubar fubar skrev:
Jag gissar på @Claes Sörmland, med en lagbok i trädgården 4,5m från tomtgränsen.
"Gränsen", PBL stipulerar inte vilken gräns. Det kan t ex vara en plangräns som en gräns till en allmän plats.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Just ja, hönshuset matas från fasadskåpet med trefas AKKJ 240 kabel.

Avsäkrat med 14 mm fransk bult och kopplat med kopparklämmor för blanktråd. Tyvärr är fasadskåpet också täckt av fyra meter massor.
TN-S eller TN-C system?
 
men tomten var ju inte plan, framförallt inte nu. Då kan ju inte PBL gälla
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
men tomten var ju inte plan, framförallt inte nu. Då kan ju inte PBL gälla
Tomten kommer väl först den 24e?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
TN-S eller TN-C system?
Som gammal linjemontör så kör vi med R,S,T och gamla skenor från en trafostation från Sievert.
 
  • Wow
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tomten kommer väl först den 24e?
Beror väl på när far i huset får komma till men i sak har du rätt
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tomten kommer väl först den 24e?
Tomten kommer väl bara till snälla tomtetroende barn?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Aha, det är därför jag aldrig har sett lirarn. Tänkte bjuda på en glögg spetsad med lödsprit och så skicka upp gubbfan genom skorstenen med en låda Valhall i kaneltutan. Då får jag sotat samtidigt
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Nu är ju frågan. Vem är skyldig?
Det där får du ta med moderaterna. Tills någon hävdar att jag är skyldig kommer jag inte bry mig ett smack och på sin höjd skylla på mäklaren, statsmedia eller möjligen det drakoniska strandskyddet.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Fel, eftersom uppryckandet av gränsrören med efterföljande förflyttning av massor, gabioner och 500 kubik vatten så har nu tomtgränsen, som av en händelse hamnat kloss mot husfasaden till fyra meters höjd.

Eftersom lagboken nu ligger dold under massorna så är ju frågan om det är ett dolt fel eller bara… ja, dolt
Näe, detta är ett solklart villospår! Men ni lurar inte mig! (Inte så ofta, iallafall...)

Det är @fribygg med vedeldningen i kakelugnen som har dödat Tant Gul!
...trodde jag till en början, men sen började jag räkna och konstaterade att det redan var 1002 svenskar som dött 7 minuter i förtid av vedeldning i år...
Så alltså går @fribygg fri!

Det är @Niq som har dödat henne med ett oregelbundet finskt verb på asbestslipmaskinen!!! Så skynda dig, kompis, och anlita @Düsseldorff som ditt ombud! (Potentiellt problem: Det kan ha varit han som grävde upp gränsrören, han har ett liberalt förhållningssätt till deras placering, så han kan ligga begravd under gabionmassorna. Eftersom vi verkar ha en balrog i källaren kan hen dock gräva sig fram dit genom massorna, och då vet ingen vad som händer. I bästa fall använder balrog gränsrören som tandpetare, i värsta fall som grillspett...)

*väntar med spänning*
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
spänning sa du? Ska jag dra dit en AKKJ 240 också och spänningssätta gabionerna samt barnens lekpool som nu ligger under 500 kubik vatten?
 
  • Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Bör man kunna kräva ett sms innan han dyker upp den 24e, lagligt?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Bör man kunna kräva ett sms innan han dyker upp den 24e, lagligt?
Han kommer inte till dig..
 
  • Haha
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Han kommer inte till dig..
Misstänkte det då SMSet från han (hen?) lyser med sin frånvaro... 😐
 
FredrikR FredrikR skrev:
Misstänkte det då SMSet från han (hen?) lyser med sin frånvaro... 😐
Nä, han har kompledigt den dan, ska ju jobba heldygn i England och USA den 25e
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.