Hej
Snickaren köpte in dessa gips. Två olika modeller båda 12mm tjocka.
Ser olika ut & är olika storlekar.
Vilken är tänkt till vägg & vilken till tak?
 
  • Renoveringsarbete inomhus med verktyg, material, och byggavfall på golvet nära ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
J jamaica skrev:
Hej
Snickaren köpte in dessa gips. Två olika modeller båda 12mm tjocka.
Ser olika ut & är olika storlekar.
Vilken är tänkt till vägg & vilken till tak?
Är det 900mm breda och 1200mm Breda?
 
R Rejäl skrev:
Är det 900mm breda och 1200mm Breda?
Ja det stämmer
 
R
J jamaica skrev:
Ja det stämmer
Då är det kanske så att dom vill jobba med 900mm gipsen i taket och den breda på väggen beroende på hur det är reglat c/c mässigt. Det är ingen skillnad för väggen i sig utan mer arbetsmiljömässiga aspekter..

Så du kan sova lungt😉
 
R Rejäl skrev:
Då är det kanske så att dom vill jobba med 900mm gipsen i taket och den breda på väggen beroende på hur det är reglat c/c mässigt. Det är ingen skillnad för väggen i sig utan mer arbetsmiljömässiga aspekter..

Så du kan sova lungt😉
Hehe tack
Är inte orolig så sätt utan snickaren har gjort sitt & jag ska slutföra själv. Så var lite osäker över dem om det fanns en tanke bakom, & det gjorde det ju. Tack!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
J jamaica skrev:
Hehe tack
Är inte orolig så sätt utan snickaren har gjort sitt & jag ska slutföra själv. Så var lite osäker över dem om det fanns en tanke bakom, & det gjorde det ju. Tack!
Generellt så används 900mm gipsen till uppreglingar om 300 c/c eller 450 c/c
1200 mm gips till 600 c/c samt att den går o använda till 300 c/c ytterväggen du har med osb kan du använda vilken som, tänk på att förskjuta skarvarna på osb och gips så att båda skarvar inte livar med varandra..
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Generellt så används 900mm gipsen till uppreglingar om 300 c/c eller 450 c/c
1200 mm gips till 600 c/c samt att den går o använda till 300 c/c ytterväggen du har med osb kan du använda vilken som, tänk på att förskjuta skarvarna på osb och gips så att båda skarvar inte livar med varandra..
Ok då är jag med! Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.