Meme som jämför Disney-tecknade figurer med deras live action-motsvarigheter, humoristisk utmaning till Disney.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Bil parkerad på plats ritad för att likna BMW-loggan, rolig parkeringsdesign, ironisk situation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
ivp och 9 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
[bild]
Tinkerbell från hook
En person i fokus, suddig bakgrund, varma färger, skenar av ljust skimmer, mjukt leende, inbjudande blick, diffus miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej.
Kan någon förklara skämtet?

Elektroniskt kretsschema med texten "What Part of... Don't You Understand?" humoristiskt framställd för elektroingenjörer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


AC/DC?
 
R Rolle314 skrev:
Hej.
Kan någon förklara skämtet?

[bild]

AC/DC?

Såg att man kunde köpa roliga posters på den här sidan:
[länk]
Jag antar att det är på samma tema som: "Vilken del av (något som ser komplicerat ut) förstår du inte?"
 
Fast den kopplingen kommer inte att ge de utspänningar som anges. Men det är nog tänkt att vara en korrekt ritning.
 
tommib
Varför skulle den inte göra det? Vad är det jag missar?
Det är en 7805 och en 7905. Common är bunden till jord (eller "jord" då, lite udda märkt). Det borde fungera även om de skippat skyddsdioden på det negativa benet.
 
Pinouten på 7805an är fel iaf.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Jag antar att det är på samma tema som: "Vilken del av (något som ser komplicerat ut) förstår du inte?"
Den odödliga klassikern på detta tema måste ju vara ”det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.”
 
  • Gilla
  • Haha
Henrik.S och 8 till
  • Laddar…
tommib
Ah, ja nu ser jag. Vilket dumt fel att göra om man ändå anstränger sig att rita upp det. De har väl kopierat från 7905an
 
tommib tommib skrev:
Ah, ja nu ser jag. Vilket dumt fel att göra om man ändå anstränger sig att rita upp det. De har väl kopierat från 7905an
Vilket är udda, man brukar göra tvärt om och få fel pinout på 79xxan 😅

Sen hade jag nog valt att rita hela -5V-genereringen på "andra hållet" för att det är lättare att läsa så.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
tommib
Ja, precis. Som en spegelbild. Typ som en förstärkare i push-pullkonfiguration.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
För en gångs skull är den efterföljande meningslösa diskussionen om ett skämt, en väsentlig del i det som faktiskt gör det skämtet.

Fast låt det inte bli någon vana...
 
  • Gilla
  • Haha
ivp och 6 till
  • Laddar…
M
13th Marine 13th Marine skrev:
Vilket är udda, man brukar göra tvärt om och få fel pinout på 79xxan 😅

Sen hade jag nog valt att rita hela -5V-genereringen på "andra hållet" för att det är lättare att läsa så.
Är det inte lite märkligt att ha 220uF efter spänningsregulatorn, man brukar sätta 100nF efter och 330nF före för att släcka övertoner och inte elyt som är långsamma, det verkar som om någon skämtar med oss!
 
Jag tycker att det står 7806.
Svartvit illustration av en DJ-bås med "IN" och "OUT" text, människor, pilar, stjärna-design.
 
  • Gilla
Jensa86
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.