Hej!
Har ett 6x6m lövångers garage på ingång och har eventuellt tänkt anlita någon för själv stomresningen.
Jag hade tänkt mig enklast möjliga stomresning där väggsektioner + takstolar + takboard + läkt monterades....
Eventuellt även också hjälp med montering av takskjutsport.
Resterande såsom plåtarbeten, takpannor m.m hade jag tänkt ordna själv. Plattan är ju givetvis dessutom redan gjuten å klar.

Vad kan man räkna med att detta kostar att få gjort ?
Om det är en 2-3 snickare känns det nästan som det borde gå att få till på 1 dag ?

Någon med erfarenheter som fått sitt garage monterat ?

/V
 
Finns det verkligen ingen som har betalt för en stomresning av garage som kan ge mig en lite prisindikation ?
Någon ?

/V
 
Jag har ingen erfarenhet av just garage men ett mindre blockhus stomreses ju på en dag av några duktiga snickare...och ett garage bör väl gå fortare?
 
För resning av garage i block och takning (råspontluckor, papp och läkt) fick jag betala 6.000. Till detta fick jag lägga kostnaden för transport/kran (samma lastbil).
 
Jag och en person till, ingen av oss är snickare, reste en stomme på 7,2 x 9,6 m från Lövångers Trä på ca 3 dagar. I detta ingick väggsektioner, takstolar och viss regling. Dessutom var takkonstruktionen lite special, vilket gjorde att det tog längre tid. Resten var mycket enkelt och smidigt att resa, vilket innebär att yrkessnickare borde göra samma jobb mycket snabbare.
 
  • 100_1144.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.