Hej
Jag vill dra igång en tråd om den torktumlare jag har problem med. Enligt skylten Cylinda TD60.1C
Den har en front i toppen med ett kretskort, och längst ut till vänster en startknapp. Ibland reagerar den på startknappen och ibland inte utan displayen förblir svart. En liten felsökning ger vid handen att det inte är fel på knappen utan på någon av de efterliggande elektroniska komponenterna.Tänker att det finns någon i forumet som felsökt på dessa och har ett råd att ge?

Söker också en manual till densamma, Cylinda har den inte på sin webbsida.
 
Låter som att tryckknappen är sliten.
 
Som jag skriver så är inte knappen problemet, det gör sitt jobb. Det är nåt i den efterföljande elektroniken som strular.
 
Så du har mätt upp att knappen sluter när man trycker?
 
Svar JA
Samma typ av panel finns på en del äldre cylinda tvättmaskiner och jag har stött på problemet fler gånger.
Jag ska för säkerhets skull ge knappen en bättre undersökning under kommande vecka så den inte har nått glapp som jag missade.
 
Redigerat:
A
Ö Östren Holmström skrev:
Svar JA
Samma typ av panel finns på en del äldre cylinda tvättmaskiner och jag har stött på problemet fler gånger.
Jag ska för säkerhets skull ge knappen en bättre undersökning under kommande vecka så den inte har nått glapp som jag missade.
Det är dags att byta kretskort
 
Ledsen att det tar en sådan tid för mig, det kom mer akuta projekt i vägen. Men ge inte upp jag ska slutrapportera detta.
Under tiden har det dykt upp en Asco maskin som ser ut att ha samma kretskort.
 
A
Ö Östren Holmström skrev:
Ledsen att det tar en sådan tid för mig, det kom mer akuta projekt i vägen. Men ge inte upp jag ska slutrapportera detta.
Under tiden har det dykt upp en Asco maskin som ser ut att ha samma kretskort.
Om det är en td60.1c så är det samma
 
  • Gilla
Östren Holmström
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.