Tycker det märks på alla trådarna här. Inte många handlar om byggprojekt utan om allt möjligt annat.
Är det flera som märkt detta?
 
Rätt ny här så vet inte hur det var förr på forumet men byggandet är lågt i landet nu. Kollegorna i korridoren bredvid som handlägger bygglov har så lite att göra att föräldraledighet inte ersätts med vikarie och i brist på nya byggen ska de inspektera svartbyggen.
 
Cheesen
Forumet består mer och mer av folk som håller på att ha förverkligat alla drömprojekt. Det är väl helt naturligt att det märks på forumets trådar. Forumet växer med sina medlemmar så då är det nog naturligt att det blir fler trådar om andra saker. Jag tycker däremot som mångårig gluttare i forumet att det blir fler och fler trådar om åldersrelaterade fel på fastigheter, renoveringar men även på senaste tiden många fler trådar om nyblivna husägare med "dolda" fel. Misstänker att det beror på att vi ser en ny generation flytta in i hus.
 
T ToreJ01 skrev:
Tycker det märks på alla trådarna här. Inte många handlar om byggprojekt utan om allt möjligt annat.
Är det flera som märkt detta?
Har också tänkt på det, men tror att det är en kombo av konjunktur och årstid. Det byggs mindre en fattig vinter än en rik sommar.

Det är många nya trådar om värmesystem. Även det tror jag beror på vintern och ett intresse för att spara på uppvärmningskostnaderna.
 
  • Gilla
Allroad
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Jag tycker däremot som mångårig gluttare i forumet att det blir fler och fler trådar om åldersrelaterade fel på fastigheter, renoveringar ...
Nja 😉. Jag kom in på forumet för drygt 20 år sedan och fick då mycket hjälp med vård av mitt gamla hus från 1920-talet. Med all den information jag då fick härinne vågade jag mig på att bygga nytt i egen regi ett antal år senare.
Önskemålet är naturligtvis att fler hittar hit INNAN de köper ett befintligt eller nytt hus. Juridiktrådarna är mycket matnyttiga. Ett hum om husets all teknik är också vettigt. Fortfarande är kunskapen om "doldafel" skrämmande bristfällig och att skriva på ett huskontrakt för många miljoner utan de mest elementära insikter är också alltför vanligt. Det är glädjande att så många är engagerade i all typ av uppvärmningslösningar eftersom detta påverkar alla husägares ekonomi.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.