Ett nytt ljud har uppstått i rör in eller ut från Nibe fighter 1230. Det kluckar och rinner. Jag hade service för några veckor sedan. Ett kretskort och sensorn för temperatur in och ut byttes.
Nu är köldbärare in 0.9 och ut -2.6. Har det frusit?
 
Kanske värmesystemet behöver luftas både i pannan och ute i systemet? Köldbärardelta ser normalt ut.
 
Varmvattenberedarens luftning? (den lilla ventilen på ovansidan fram till vänster)
 
J Josth skrev:
Kanske värmesystemet behöver luftas både i pannan och ute i systemet? Köldbärardelta ser normalt ut.
Tack för svar. När jag hade service luftades manteln. Men jag tror inte ute i systemet. Det är väl ett större ingrepp?
 
M MagHam skrev:
Varmvattenberedarens luftning? (den lilla ventilen på ovansidan fram till vänster)
Den luftades för tre veckor sedan. Han sa att det behövdes göras någon gång per år. Men jag kan kolla igen. Tack för svar.
 
Att lufta radiatorer och golvvärmefördelare tar lite tid men är ju inte svårt bara man har luftningsnyckel.
 
J Josth skrev:
Att lufta radiatorer och golvvärmefördelare tar lite tid men är ju inte svårt bara man har luftningsnyckel.
Jaha. Det är det som menas med yttre. Jag luftade i somras enligt rekommendationer men det kan nog testas igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.