Hej forumet! Har en dörr där låshuset är Assa Abloy 8765 och okänt slutbleck. Ytan för slutblecket har dimensionerna 150 x 40 mm. Dock så "passar" inte låshuset och det går ej att stänga dörren - se bild för referens.


Vad är det för slutbleck jag skall ha för att det skall fungera? Vill helst inte ha en annan storlek på slutblecket så att jag är tvungen att gå in och modifiera karmen.
 
  • Bilden visar delar av en dörr och karm, med fokus på en låsmekanism och dess passning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilka krav på dörren?

Slutblecket är ju enkelt så jag hade funderat på en liten modifiering, fila lite i eller ta bort biten som tar i?
 
Metalliskt slutbleck för lås, ASSA ABLOY, till dörrar, produktinformation och pris, webblänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
...men den där blir ju snyggare...🙂
 
Möjligtvis har du ett standard slutbleck 1264-4 kan du kontrollera om samtliga mått stämmer.
När du identifierat vilket slutbleck du har så kan jag se om det finns ett motsvarande slutbleck för det låshuset.
Teknisk ritning och mått på olika låskistor, med detaljer och specifikationstabell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då dessa slutbleck inte alltid kan översättas rakt av mellan classic och connect så kan de vara lättare att kapa bort bommen i slutblecket.
Då dessa slutbleck används i mellandörrar (innerdörrar) så lär det inte vara några krav på låsning men om det är det så får man fälla in ett säkerhetsslutbleck istället.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Tack allihopa. Eftersom denna dörr är inomhus utan krav på säkerhet fick multitoolen åka fram. Nu är slutblecket kapat och dörren går att stänga. Supertack för all input!
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.