Sitter och tänker på förra vintern och kommer kapitulera för slunga.
Har tidigare enbart jobbat med snöskyffel till 20m grusgång, 70kvm uppfart och 80m övrig gång på gräs samt 100kvm altan, till det kommer drivor från div takskottning som är packad snö.

Funderar på:
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsmaskiner/snoslungor/snoslunga-cst-7113-2000042760

Har valt bort meec fr jula som jag tror är för veka, och gamla blocketslungor som jag tror är slut, eller om blocketslungorna är ok är de i samma pris som banddrivna fr Biltema.

Har ni förslag på vad jag ska köpa till ovan skottning innan jag slår till.
 
Den saknar belysning, men det kanske inte är ett problem. Jag undrar om dessa Biltema/Jula har någon större kvalitets skillnad. Steget upp till dom mer etablerade märkena i pris? Blocket, och div auktionssiter är nog alltid en chansning, om du inte är duktig på mekaniska produkter. Eller kan skruva själv, min ringa erfarenhet av dessa maskiner är noll och ingenting. Har vänner och bekanta som köpt/sålt sina slungor, känns som en bra snögaranti när dom säljer och varje vinter dom köpt en slunga kom det aldrig några större mängder av snö 😂
 
A
Norrtull Norrtull skrev:
Den saknar belysning, men det kanske inte är ett problem. Jag undrar om dessa Biltema/Jula har någon större kvalitets skillnad. Steget upp till dom mer etablerade märkena i pris? Blocket, och div auktionssiter är nog alltid en chansning, om du inte är duktig på mekaniska produkter. Eller kan skruva själv, min ringa erfarenhet av dessa maskiner är noll och ingenting. Har vänner och bekanta som köpt/sålt sina slungor, känns som en bra snögaranti när dom säljer och varje vinter dom köpt en slunga kom det aldrig några större mängder av snö 😂
Hej. Jag har Biltemas största HST 8613 på 13hk och hydrostatdrift. (vet inte om den säljs fortfarande)
Har inte haft några problem med de på snart tre år.
Har du stora arealer att röja, brant eller lång infart, då rekommenderar jag en med hydrostatdrift.
Konventionell drift, med roterande tallrik och friktionshjul har inte samma långa hållbarhet.
//Anders
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Bara för att jag kikade lite efter snöslunga så kom töväder. Ibland räcker tankekraft långt 😂
 
  • Haha
Silkesnusa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.