Hej!

Mitt badrum är helt nytt, finns tillgänglig dusch som funkar och det ska vara förberett för badkar. Jag har just nu kopplat en blandare till badkaret men får inget vatten?
 
BirgitS
Gäller det ett helt nytt husl/lägenhet eller ett nyrenoverat badrum?
Har du kollat om det finns några ballofix eller andra ventiler just till badkarsblandaren?
Kanske lite bilder på rör och blandare hjälper.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Gäller det ett helt nytt husl/lägenhet eller ett nyrenoverat badrum?
Har du kollat om det finns några ballofix eller andra ventiler just till badkarsblandaren?
Kanske lite bilder på rör och blandare hjälper.
Helt nytt hus, har kopplat upp allt som medföljdes till blandaren, inget vatten..
 
BirgitS
Men det måste ju sitta några ventiler som är till för att blockera vattnet när det inte var någon blandare monterad eller?
Bilder är nog bra och vilken blandare det gäller är nog bra.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men det måste ju sitta några ventiler som är till för att blockera vattnet när det inte var någon blandare monterad eller?
Bilder är nog bra och vilken blandare det gäller är nog bra.
 
  • Duschanslutningar utan huvud, kromfinish, grå kakelvägg, skugga, installation väntar på komplettering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Någonstans så sitter det ventiler, t.ex. i en vattenfördelare, för annars så skulle det ju rinna vatten från väggfästet innan du monterade dit blandaren.
 
  • Gilla
Kane och 1 till
  • Laddar…
Innan TS återkopplar kan vi bara spekulera vad som hänt och teorin om kulventiler som är stängda är väl inte helt fel.
En medlem råkade ut för en liknande sak för några år sedan att vid ett byte av duschblandare så lossnade förskruvningen på blandaren och koppar röret inne i väggen för varmvattnet följde med runt när medlemmen lossade på den lekande muttern, omedveten om att det blev en knut på ena röret Så att det inte släppte fram något vatten. Kan något liknande ha hänt här fast på båda rören?
Det motsägs av att det är en nyinstallation men kan det vara så att TS monterade blandaren av misstag upp och nervänd och vid ändring råkade dra med sig båda förskruvningarna på blandaren och därmed gjorde knut på båda rören av misstag.
Nu spekulerar jag och hoppas att jag har fel.
 
Hur löste du vattenfrågan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.