F Fårberg skrev:
Är det någon idiot du har att göra med
Ja, en sån där fullkomlig idiot som tycker att man ska slå på värmen när vattnet riskerar att frysa. Värsta sorten!
 
  • Haha
  • Gilla
tank77 och 5 till
  • Laddar…
O Ont Mage skrev:
Jag hyr huset så de va hyresvärden som ringde mig o sa att kommunens ringde till han..

Vill bara veta om elementet där måste va på om de är ledningen till den som kommer frysa sönder annars eller om de bara ska vara varmt i tvättstugan. Hade dörren stängt där innan så de va rätt
O Ont Mage skrev:
Kommunen ringde och sa att jag måste sätta på värmen i groventren för ledningarna kan frysa sönder där

Första fråga hur kan kommunen veta att de varit kallt där?

Andra fråga ska jag sätta på elementet eller räcker de om jag bara öppnar dörren till huset så det blir varmt där med.

Jag tror nämligen de är el element hade den på 3 dagar och dom dagarna var jag uppe i 4 gånger så mer el än vanligt..

Hur vet man om de är el eller vatten element? Är de vatten då kanske de är den som ska vara på för att inte den ledningen ska frysa???

Någon som vet? fattar inte så mycket o tycker de är lite pinsamt
Fråga hyresvärden🤷‍♂️
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
O Ont Mage skrev:
Jag hyr huset så de va hyresvärden som ringde mig o sa att kommunens ringde till han..

Vill bara veta om elementet där måste va på om de är ledningen till den som kommer frysa sönder annars eller om de bara ska vara varmt i tvättstugan. Hade dörren stängt där innan så de va rätt kyligt
Räcker väl rimligtvis att du har väldigt lågt ställt på termostaten så vattnet cirkulerar. Då kan det inte frysa när vattnet är i rörelse.
 
K Kristvalla Micke skrev:
Räcker väl rimligtvis att du har väldigt lågt ställt på termostaten så vattnet cirkulerar. Då kan det inte frysa när vattnet är i rörelse.
Vilket vatten ska cirkulera? TS hade märklig och rörig information inledningsvis och sedan inte återkommit efter sina första tre inlägg, kanske trollade, men tolkningen av den är att det är inkommande vatten som kan frysa och att huset inte har vattenburen värme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.