Hej. Såg en gummi/plast nippel på innedelen ska något kopplas till denna, draneringsslangen ska ju anslutas på de övre transparenta, men vad är den grå till som syns på bild?
 
  • Närbild, oklar inomhusmiljö, plastdetaljer, textilier, otydlig kontext, möjlig hushållsapparat eller inredningsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen för dränerslangen som leder ut kondensvattnet när du kör i AC-drift på sommaren - om den inte är ansluten och utan hinder så kommer det annars börja droppa kondens på golvet inomhus när du kör i AC-läge.

i vissa fall kan det också bildas smula kondens efter att frostningen tinat som sker i innerdelens flänspaket när värmepumpen kör avfrostningen och innerdelen flänsar blir mycket kalla. För det mesta hinner det torka upp utan droppar när LLVP kör i värmeläge igen men är inomhusluften mycket fuktig (långkok i köken eller en massa tvätt som torkas) så kan det droppa av en skvätt var gång och då är det bra om dräneringsslangen är ansluten korrekt.

ladda hem LLVP:s installationsbeskrivning/manual i hur slangen skall anslutas om det är oklart eller svårt att identifiera delarna
 
Du har en kort dräneringslang redan ansluten från fabrik som du ser änden på.
om håltagningen sker på andra sidan så flyttar du den till den sidan istället.
 
Okej. Jag har anslutit medföljande draneringsslang i den ljusa, alltså kan jag strunta i den grå? Mig vetligen har man bara en draneringsslang ut...
 
Det räcker med en dräneringsslang ja. Anslut till den korta slangen på bilden. Kolla att de sitter ihop ordenltigt.
 
Tack. Det är gjort, dock funkar inte nya pumpen, så typiskt. Felkod p4 och f0
 
Hej. Vad heter en 5g kabel som är mjuk, följsam och flertrådig, helst från biltema eller liknande, jag har bara... Ja vad fan hette den? Hård iallafall, varje ledare har en grov koppartråd och nåt aluminium mantlad historia. Jag vill ha en 5 ledad flertrådig på 1,5-2,5 kabelarea. Mvh
 
Rkk är det ja, tusen tack.
 
Hej. En ny fråga bara, minsta kablarna mellan inne och ute del är 1.5. Då det skulle vara en 5 ledad kabel hade jag bara en mycket grövre. Säkert runt 4.0 som monterades dit, kan detta påverka funktionen. Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.