J jorblad skrev:
Du måste ha någon typ av enhet som kör Unifi protect, det går att göra på Cloud key gen2+, Unifi dream router, Unifi dreammachine pro/SE, Unifi NVR och Unifi NVR PRO. Vilken enhet som är bäst beror på vad man har för krav och hur många kameror man ska ha. På UniFi Capacity Calculator - Ubiquiti kan du se mer om vad de olika enheterna har för kapacitet.
Tack. Bra förklarat. Det är alltså en typ av programmvara (protect) som hanterar kamerorna? Dom fungerar inte standalone?
 
Exakt, kamerorna styrs av protect som körs på en Unifi enhet och det går inte att köra dem standalone. Eller det kanske går men det tar bort all smidighet för att helt plötsligt måste man hacka dem till att göra saker de inte brukar göra.
 
Walle85
Tämligen säker på att de går att köra helt standalone och få bilden via RTSP.
 
Det ska gå att få dem att skicka ut RTSP men vad jag vet går det inte att ställa in dem till det utan att antingen använda en protect installation eller hitta vad den använder för anrop för att sätta dem inställningarna, jag tror inte att de gör det per default men jag har inte testat dem själv så vet inte säkert. Man tappar dock mycket av det smidiga med Unifi protect om man inte kör protect.
 
J jockelindstrom skrev:
Hade du också en Cloud key gen 2?
Om så var fallet, vad sitter det för hårddisk i den?
Gen 2 plus, ja. Det sitter en 2,5" mekanisk SATA, 1TB i.
 
Walle85
J jorblad skrev:
Det ska gå att få dem att skicka ut RTSP men vad jag vet går det inte att ställa in dem till det utan att antingen använda en protect installation eller hitta vad den använder för anrop för att sätta dem inställningarna, jag tror inte att de gör det per default men jag har inte testat dem själv så vet inte säkert. Man tappar dock mycket av det smidiga med Unifi protect om man inte kör protect.
Yes, finns billigare alternativ om man inte använder Protect. Och du har säkert rätt i att för att få igång RTSP eller möjliget att logga in på kameran så måste den adoptas in i Protect först.
 
Tackar för alla svar.
Ang. den ev. trasiga HDD i cloud key:n. Borde det inte stå något på displayen om det är knas med disken?

Kan någon förklara skillnaden mellan inlogg via app och via webb via dator när man är på plats, alltså via adress 192.168.1.1 i vebbläsare. Verkar inte vara samma lösen. Jag kommer till inloggning i webbgränsnitt men lyckas inte logga in. Och i appen blir det bara fel.
 
Alla ni som säger att de är så bra. Kan inte lägga upp bilder på hur bra det är.
Här tex är tp-link c320 ws
Ca 5cm snö på marken, utanför staden dvs ingen gatubelysning
Med ir
Övervakningskamera vy över snötäckt område med parkbänkar och träd, nattbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Utan ir mitt i natten, inget extra ljus.
Nattbild av snötäckt yta med spår och belysningsstolpar, eventuellt från övervakningskamera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J jockelindstrom skrev:
Tackar för alla svar.
Ang. den ev. trasiga HDD i cloud key:n. Borde det inte stå något på displayen om det är knas med disken?

Kan någon förklara skillnaden mellan inlogg via app och via webb via dator när man är på plats, alltså via adress 192.168.1.1 i vebbläsare. Verkar inte vara samma lösen. Jag kommer till inloggning i webbgränsnitt men lyckas inte logga in. Och i appen blir det bara fel.
Samma info på displayen som vid normal funktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.