Vi har precis konverterat till bergvärme och har nu en vägg i vår tvättstuga med bergvärmepump, frånluftsmodul, expansionskärl, elskåp och vattenmätare. Hur kan vi nu bäst dölja (eller integrera) installationerna för att få en så inredd känsla som möjligt i vår tvättstuga/groventré? Tyvärr tror vi att en skjutdörrslösning inte skulle få plats med anledning av den innedörr som finns vid sidan av bergvärmepumpen (se andra bilden). Dela gärna bilder om någon har gjort något liknande.
 
  • Utrustningsrum med VVS-installationer, värmesystem, rör och expansionskärl i industriell eller kommersiell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital termostat på vägg nära ett hörn, dörr i bakgrunden, del av gradskiva synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Maalox
En enkel/billig/åtkomlig lösning vore väl draperi. Med kvalitetstyg så kanske det till och med kan bli snyggt och lite ljudisolerande? Bara en tanke!
 
  • Gilla
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
Vi gjorde en tillfällig lösning i källarbadrummet för 6-7år med 2st duschdraperier som täcker grejerna.
Sitter kvar än….
Ett modernt badrum med dusch, toalett, fönster, gardiner och en matta. Röda pilar indikerar eventuellt något specifik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
Bra idéer! Jag har varit lite sugen på att bygga in eller bygga runt plåten med skåp, typ IKEA:s Metod. Men frågan är hur bra man skulle kunna få till det med alla rör?
 
Den ska väl servas och repareras någon gång i framtiden, så skruva inte in den för hårt
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Har träjalusier framför.
 
J jonaserik skrev:
Den ska väl servas och repareras någon gång i framtiden, så skruva inte in den för hårt
Sant, det får ju bli lösa delar och luckor för att komma åt allt om man sätter skåp.
 
Jepp nu är alla skåp som man köper 60 cm utvändigt och VP är det med. VP får inte plats i skåpet,,Ingen ide att sätta ett 80 skåp då. Tar för stor plats eller såga ner det, blir även det en ranglig del. Det var en tanke som dök upp och ta bort bakstycket och fästa skåpet i en vägg upptill så det inte blir skevt.
Men en tanke kan alltid läggas åt sidan men aldrig stoppas. Så det blir att klura på något.
 
Halvsvarar mig själv och ställer ytterligare en fråga. Något som jag tror skulle funka är en "vikdörr" (om det är den korrekta benämningen), se t.ex. Vikdörrar Hornbach. Nu till frågan, är det någon här som vet var man kan köpa måttanpassade vikdörrar med kvalitet?
 
N nwin skrev:
Halvsvarar mig själv och ställer ytterligare en fråga. Något som jag tror skulle funka är en "vikdörr" (om det är den korrekta benämningen), se t.ex. Vikdörrar Hornbach. Nu till frågan, är det någon här som vet var man kan köpa måttanpassade vikdörrar med kvalitet?
Finns en hel del företag som skräddarsyr efter mått, så det blir till att luska runt lite, är du i Stockholmstrakten så finns Vikdörrar på Ekerö. Annars skriv in """ Vikdörrar måttanpassat "" så kommer det upp för hela landet.
 
N nwin skrev:
Halvsvarar mig själv och ställer ytterligare en fråga. Något som jag tror skulle funka är en "vikdörr" (om det är den korrekta benämningen), se t.ex. Vikdörrar Hornbach. Nu till frågan, är det någon här som vet var man kan köpa måttanpassade vikdörrar med kvalitet?
Ingen vikdörr, men de jalusier jag nämnde tidigare i tvättstugan.
Tvättstuga med brun skjutdörrparti, tvättmaskin, torktumlare och terrakottafärgat klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser bra ut om det är till fylles för er, nu syns inte VÅ och går att serva.
 
J jonaserik skrev:
Ser bra ut om det är till fylles för er, nu syns inte VÅ och går att serva.
Tror de köptes på IKEA för nästan 25 år sedan.
 
J jonaserik skrev:
Finns en hel del företag som skräddarsyr efter mått, så det blir till att luska runt lite, är du i Stockholmstrakten så finns Vikdörrar på Ekerö. Annars skriv in """ Vikdörrar måttanpassat "" så kommer det upp för hela landet.
Det kommer tillbaka till att jag misstänker att vikdörr inte är den rätta benämningen på det jag söker. Många av de sökresultat som kommer upp visar vikdörrar med full bredd eller i alla större dörrblad. Vi söker varianten där bladen i stället är 100-150 mm breda.
 
Det är jalusivägg ni letar efter. Finns olika varianter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.