L
Hej!

Det är inte förberett för diskmaskin här va? Försöker planera i vilken ordning hantverkarna ska komma. Jag är helt och hållet nybörjare vad gäller sånt här.

Tack!
 
  • Under diskbänk med rör, avlopp, eluttag och damm. Saknar bottenplatta, behöver städas och underhållas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, det är det väl? Eller två av tre i alla fall. Du har el. Du har vatten i röret man ser precis under hon. Kolla på själva kranen om det finns en av/på för diskmaskin för säkerhets skull. Det jag inte ser är anslutning av avloppet, men det är ju det minsta problemet.
 
  • Gilla
Lelulu
  • Laddar…
L Lelulu skrev:
Hej!

Det är inte förberett för diskmaskin här va? Försöker planera i vilken ordning hantverkarna ska komma. Jag är helt och hållet nybörjare vad gäller sånt här.

Tack!
Du behöver en anslutning till avloppet och avstängning på kranen, annars förberett.
 
  • Gilla
Lelulu
  • Laddar…
L
Hej! Tack för svaren. Här kommer en till bild. Är detta avloppen?
 
  • Sammansatt rörinstallation och eluttag under diskbänk, gammal och ny blandning, oorganiserad layout.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt är förberett.
 
  • Gilla
Lelulu
  • Laddar…
L
Det är en skruv på blandaren och även den där lilla brickan till vänster som jag inte förstår vad den gör
 
  • Kökskran över diskho, kakelvägg, europeisk eluttag, fönster ovanför, vitmålad träkarm, naturligt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Avstängning på blandaren och täckbricka till vänster.
 
  • Gilla
Lelulu
  • Laddar…
L
Stefan N Stefan N skrev:
Avstängning på blandaren och täckbricka till vänster.
Tackar tackar. Tänk vilket bra forum det här är och vilken tur att jag hittat hit!
 
L
Jag har ytterligare en fråga: det går inte att snurra på den där avstängaren. Är det för att den inte är inkopplad, eller kan det vara för att blandaren är trasig?
 
A
L Lelulu skrev:
Jag har ytterligare en fråga: det går inte att snurra på den där avstängaren. Är det för att den inte är inkopplad, eller kan det vara för att blandaren är trasig?
den är för lite använd kan ha kalkat ihop
 
L
electroluxaren skrev:
den är för lite använd kan ha kalkat ihop
Kan man fixa det eller behöver jag köpa en ny blandare? Det har aldrig suttit någon diskmaskin i köket vad jag vet
 
A
L Lelulu skrev:
Kan man fixa det eller behöver jag köpa en ny blandare? Det har aldrig suttit någon diskmaskin i köket vad jag vet
den går troligtvis att lirka loss
 
L Lelulu skrev:
Kan man fixa det eller behöver jag köpa en ny blandare? Det har aldrig suttit någon diskmaskin i köket vad jag vet
Elux: den går troligtvis att lirka loss

Men gör det inte tills du ansluter vattnet till diskmaskinen (eller i vart fall har en hink under), annars kommer det att forsa vatten ur röret under bänken.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Elux: den går troligtvis att lirka loss

Men gör det inte tills du ansluter vattnet till diskmaskinen (eller i vart fall har en hink under), annars kommer det att forsa vatten ur röret under bänken.
Ingen minns en fegis
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.