Men snälla. De gör en kalkyl och får dom inte ihop det eller ser för mycket risker kan dom inte låna ut. Det vore oansvarigt att göra så. Det betyder inte att projektet inte kan lyckas, det är bara för stor risk. Har ingen aning om ditt engagemang i banken eller hur det sett ut, men det spelar egentligen mindre roll. Idag byter vi banker oftare än förr, bankerna får tänka på samma sätt.
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Men snälla. De gör en kalkyl och får dom inte ihop det eller ser för mycket risker kan dom inte låna ut. Det vore oansvarigt att göra så. Det betyder inte att projektet inte kan lyckas, det är bara för stor risk. Har ingen aning om ditt engagemang i banken eller hur det sett ut, men det spelar egentligen mindre roll. Idag byter vi banker oftare än förr, bankerna får tänka på samma sätt.
Min enda och gällande kommentar är att undvika Handelsbanken, särskilt i Eskilstuna
 
sysmali
R riek skrev:
Min enda och gällande kommentar är att undvika Handelsbanken, särskilt i Eskilstuna
Varför?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
R riek skrev:
Meningen med rubriken var att göra en uppföljning på en tråd som var populär tidigare. Nu med mer fakta och utfall och mindre känslor (från mig, hat mot idioterna på sagda bank, Handelsbanken i Eskilstuna)
Kan du länka till den tråden?
 
R
M MetteKson skrev:
Kan du länka till den tråden?
Gå in i hans profil så hittar du den😉
 
sysmali sysmali skrev:
Varför?
Eftersom de inte håller vad de lovar....
 
R riek skrev:
Min enda och gällande kommentar är att undvika Handelsbanken, särskilt i Eskilstuna
Som aktieägare i SHB uppskattar jag försiktiga kreditbedömningar och gillar bankens konservativa hållning och goda lönsamhet, men jag lånar inte pengar i banken.
R riek skrev:
Eftersom de inte håller vad de lovar....
Hoppas du fick tag i nån annan bank som var villig att ta risken med kreditiv till ditt bygge och att du blev klar med projektet i tid så du nu kunnat placera lånen.
 
  • Gilla
Kvackatore och 4 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Som aktieägare i SHB uppskattar jag försiktiga kreditbedömningar och gillar bankens konservativa hållning och goda lönsamhet, men jag lånar inte pengar i banken.

Hoppas du fick tag i nån annan bank som var villig att ta risken med kreditiv till ditt bygge och att du blev klar med projektet i tid så du nu kunnat placera lånen.
När jag väl förstod deras svek så fanns det flera alternativ, nämner särskilt Nordea.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Gå in i hans profil så hittar du den😉
Tack! Tänkte inte på det.🤪
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Vad är det som är konstigt? Jag menar, har man på fötterna så får man väl finansiering, och behöver man det så skall man se över sin livssituation så det passar bankerna?
 
L leifa.k skrev:
Vad är det som är konstigt? Jag menar, har man på fötterna så får man väl finansiering, och behöver man det så skall man se över sin livssituation så det passar bankerna?
Det intressanta här är att Handelsbanken i Eskilstuna antagligen inte bryr sig ett dyft om att han försvann som kund (eller kanske till och med är lättade att så hände), men han verkar fortfarande vara rejält sur på dom. Om nu man löst problemet och gått vidare med sitt liv och allt löste sig i slutändan, varför vara sur?
 
26 inlägg och jag fattar ingenting, inte mer än att jag fattar att andra inte fattar.
HB är dumma å några benäms id¤%ter.

För övrigt åt jag räkmacka till lunch, det går bra nu.

/W
 
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
26 inlägg och jag fattar ingenting, inte mer än att jag fattar att andra inte fattar.
HB är dumma å några benäms id¤%ter.
Jag instämmer. Jag förstår det som att trådskaparen är väldigt bitter och vill få ut det nånstans. O då blev det här på Byggahus.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
R riek skrev:
SHB i Eskilstuna har brutit en 33-årig relation. De är ett exceptionellt undantag, jag sparar normalt sett på superlativ och får ofta kritik för att vara surmulen och tystlåten. Deras svek är grundläggande och något som får mig att fundera på vilka värderingar och grunder som egentligen gäller i dagens Sverige.
hur länge du har varit kund spelar ingen roll .
jag var kund hos sparbanken i över 30 år.
Det fanns noll intresse att behålla mig som kund vid husköpet . handelsbanken gav 500k mer i lånelöfte och södra dalarnas sparbank ville göra kreditkontroll varje gång man ville prata om bolån.
 
Fairlane
Helt vansinnigt att Handelsbanken värderade inte detta 3 000 000 denna fastighet i tillväxtområde.

Fullkomligt logiskt att Handelsbanken värderade inte detta 3 000 000 denna fastighet i avfolkningsbygd.

Kompassen från Biltema och vissa andra bilder hjälper åtminstone inte mig att få någon koll på vad detta kan vara värt.
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.