Hej Jakim

Kontakten är beställd från USA där man kan få dessa tillverkade beroende på vad man vill koppla in. Denna har HDMI+RGB+SVHS. Det fina med dem är att det sitter hane på baksdan så man kan dra färdiga kablar fram till "dosan" och sedan bara koppla in dem bak panelen.

Tyvärr har jag inte kvar adressen men sök på HDMI panel eller dylikt så hittar du nog leverantörer, Inte omöjligt att det finns svenak leverantörer numera.

Den kostade ca 1000 SEK att ta hem inkl tull +frakt. Blev lite dyrare än planerat men den passar in i totallösningen :)

/NiB
 
Nu har jag dragit 32mm rör till vanliga väggdosor i båda ändorna. Jag hoppas dimensionen räcker när det är dags att dra kabel... Det är 2 raksträckor och en 90 graders mjuk böj. Borde gå tycker jag. Jag borrade hål i dosan och tätade/limmade med PL400.

Jag ska kolla upp panel lösningen.
:)
 
kolla på http://www.pictrol.se/
Det har en del prylar .
Där kan du också beställa katalog gratis tror jag
 
Jag la som sagt min HDMI lös i väggen/taket av olika skäl.

För takgenomföringen där kabeln kommer ut hittade jag inget i Eljos serie som funkade bra så jag har köpt ett vanligt vägguttag med klafflock som jag ska slakta. Det är en billig lösning som kommer se diskret ut både nu när jag inte har någon proj och sedan när kablen smyger ut och ner till projen.

Kan lägga upp en bild sedan när jag monterat.
 
Räcker med ett 1" VP rör... Det har jag hemma... Lite trängt, men den gick igenom..
 
  • Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.