Hej, finns det någon vänlig själ som skulle kunna dubbelkolla att detta är rätt kopplat?

Den gråa boxen till vänster är alltså en transformator som ska styra en fläkt, med input L till vänster och N till höger.

Den vita boxen är fuktsensorn där kopplingsschemat framgår.

N (blå) på strömsladden är alltså kopplad till en Wago som i sin tur går vidare till N på transformatorn samt till N fuktsensorn. Är detta korrekt?

Elektrisk installation med transformator, anslutningsblock, kablar och kabelsko på en OSB-panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det är rätt kopplat vad jag kan se.

Däremot ser jag annat att anmärka på. En gummikabel med knut på som matar allt detta. Det är bara temporärt va, för provkörning, eller hur ;)

Och "kapslingen"... En träfiberskiva är inte lämplig för enkelisolerade ledare. Allt detta behöver rymmas i en isolerad kapsling.
 
  • Gilla
Kire87 och 1 till
  • Laddar…
Skulle nog flytta kabel från L1 till L tillsammans med brun
Annars får du N på båda ingångar på trafo
 
H håbbe1961 skrev:
Skulle nog flytta kabel från L1 till L tillsammans med brun
Annars får du N på båda ingångar på trafo
Menade den gråa i wago till L förstås
 
Det ligger nära till hands såsom det är ritat. Jag tolkar det dock inte så. Överst i schemat ser man matningen. "T&H"-grejen är transformatorn, som alltså kopplas in mellan N och L1.

Det är inte helt lätt att rita ett kretsschema på själva donet. Det blir inte intuitivt. Det hade varit bättre att avbilda donet i schemat istället för att försöka koppla schemat till de fysiska terminalerna.

Elektriskt kopplingsschema med strömbrytare, last, ledningar och terminaler, symboliserar anslutningar och strömflöde.
 
Det klarnar nu när man ser denna bild istället. Tack för de
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det är rätt kopplat vad jag kan se.

Däremot ser jag annat att anmärka på. En gummikabel med knut på som matar allt detta. Det är bara temporärt va, för provkörning, eller hur ;)

Och "kapslingen"... En träfiberskiva är inte lämplig för enkelisolerade ledare. Allt detta behöver rymmas i en isolerad kapsling.
Tack för återkopplingen!

Träskivan är tänkt att placeras i en kopplingslåda ip67.

Knuten är tänkt för att få dragavlastning :) , men det är kanske bättre att klamra kabeln i träskivan eller?

Såhär var i alla fall min tanke med den slutliga monteringen, men jag tar gärna emot anmärkningar:
Elektrisk installation med smart switch modul, transformator och kopplingsdosa på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.