Vår hantverkare installerade vår yale doorman classik och lämnade den till oss för att sätta masterkod. När jag tar ut batteriet och stoppar in igen för att trycka en 6 siffror kod + P, enligt instruktionen, så får jag bara ett ljud som indikerar att den inte gått igenom.
För att reset låset så behöver man skriva upp låset och reset. Enligt vår hantverkare så riskerar man att försöka hela låset. Han verkar inte ha skruvat fast de ”extra” skruvarna som ingick. Hur gör jag, någon som varit med om liknande, tips & råd?
 
Tack för svar!
Som det ser ut så är båda skruvarna fastskruvade. Har försökt att ta bort plastlocket och öppna de, men skruvarna sitter stenhårt. Hantverkaren erbjöd att komma för att skruva upp, men på egen risk. Pajar den så är det 5000 i sjön😢 Det ser inte ut att vara enväggskruvar så ska nog testa att de honom komma hit för att skriva upp!
 
Om du läser manualen så ser du hur allt sitter ihop.
Så länge ingen inte rycker bort någon kabel så den skadas eller kläms så går inget sönder men om du har problem att lossa enheten på insidan så är det bra om du får hjälp.
Det är bara att ta det lugnt och metodiskt så bör det gå bra.
 
  • Gilla
Rebecca Karlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.