Är lite i panikläge just nu. Behöver en bra skruvdragare runt 2000 kr och tyvärr finns inte så många butiker att handla på kl 09 en lördag morgon. Ja tyvärr behöver jag den imorgon bitti :(
Några tips på ngn som är bra eller vad jag behöver kolla på för att själv göra ett bra val.

Den kommer användas rätt mkt all-round, allt från o skruva golv på vinden till att klä om husets trä-panel.

Tacksam för svar :)
 
Vart bor du? Finns inte en K-rauta i närheten?

edit. missade att du skrev silvan....
 
Jag bor i Halmstad tyvärr...
 
Jag vet inte riktigt vad Silvan säljer, annat än Black & Decker och de är ju inte så populära här.

Annars kan du ju kolla på nån blå Bosch, Makita, Dewalt om de finns. Titta gärna på hur många ah batterierna är på och om du får med 2. Ah ska gärna vara över 2,0. Du kan ju leta på typ blocket och se om nån säljar i Halmstad
 
Det finns en Bejier i Halmstad:
Beijer Byggmaterial AB
Adressuppgifter
Beijer Byggmaterial AB
Stationsg. 64, 302 45 HALMSTAD Butik 075-241 26 46

Gillar inte den kedjan då de alltid är genomgående dyrare och har sämre service än samtliga andrabyggvaruhus här i Norra Stockholm, men de säljer i alla fall blåa Bosch och DeWalt. Kanske bättre i Halmstad...
 
Tack, får kolla efter det imorgon och se ifall det finns ngt. Vi har ju Optimera också men då brukar man få tälja guld först för de brukar ha rätt dyra priser..
 
Martin_Blomberg skrev:
Det finns en Bejier i Halmstad:
Beijer Byggmaterial AB
Adressuppgifter
Beijer Byggmaterial AB
Stationsg. 64, 302 45 HALMSTAD Butik 075-241 26 46

Gillar inte den kedjan då de alltid är genomgående dyrare och har sämre service än samtliga andrabyggvaruhus här i Norra Stockholm, men de säljer i alla fall blåa Bosch och DeWalt. Kanske bättre i Halmstad...
Det såg jag med, men de har ju inte öppet lördag... Clas Ohlson har ju ialf. blå Bosch men öppnar först vid 10
 
Borrmaskin/skruvdragare Bosch GSR 12 V SD Professional. 13mm snabbchuck med Auto Lock. Två växellägen med steglös varvtalsreglering 0-400/1400 v/min. Höger/vänstergång samt ställbart vridmoment i 20 steg, borrläge och motorbroms. Max. vridmoment 38 Nm. Lev. i väska med 2 st. 2,6 Ah NiMH batterier och 1 tim. laddare.
2200kr, bra köp?
 
screamin-daemon skrev:
Det såg jag med, men de har ju inte öppet lördag...
Hoppsan, dvs ännu sämre service än i Stockholm alltså...
 
snurren skrev:
Borrmaskin/skruvdragare Bosch GSR 12 V SD Professional. 13mm snabbchuck med Auto Lock. Två växellägen med steglös varvtalsreglering 0-400/1400 v/min. Höger/vänstergång samt ställbart vridmoment i 20 steg, borrläge och motorbroms. Max. vridmoment 38 Nm. Lev. i väska med 2 st. 2,6 Ah NiMH batterier och 1 tim. laddare.
2200kr, bra köp?
Om det är samma som på prisjakt.nu så verkar priset vara ok:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=242327
 
Mikael_L
snurren skrev:
Borrmaskin/skruvdragare Bosch GSR 12 V SD Professional. 13mm snabbchuck med Auto Lock. Två växellägen med steglös varvtalsreglering 0-400/1400 v/min. Höger/vänstergång samt ställbart vridmoment i 20 steg, borrläge och motorbroms. Max. vridmoment 38 Nm. Lev. i väska med 2 st. 2,6 Ah NiMH batterier och 1 tim. laddare.
2200kr, bra köp?
Helt OK maskin, många hantverkare använder den, framförallt är den inte så hiskeligt tung.

2200:- är väl också OK, dock inte lysande. Den har varit på drive på diverse ställen det senaste halvåret, ibland med 3 batterier (vad ska man med tre, kan man undra??), det billigaste jag sett har jag för mig var 1400:- + moms (två batterier), dvs 1750:-.
Jag tror du blir nöjd, det finns starkare maskiner, men det är först med riktigt grov skruv du blir ställd. Jag kan tänka mig att 12mm fransk skruv går tungt, om alls... (gissning !!)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.