Vi skaffade en kattlucka i somras, men nu när det är vinter och temperaturen ligger kring -10 grader så fryser luckan. Den går varken att öppna inåt eller utåt.

Jag har satt lite plast på utsidan, men det hjälper föga. Någon som har tips på hur jag kan isolera luckan så att luckan inte fryser, och så att katterna fortfarande kan gå in och ut?

Kattlucka med kondens, installerad i en dörr, stängd, "CatMate" skrivet överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett fönster med en plastpåse tejpade över en öppning, trasig matta, en del av en korgstol framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sätt 2st så det blir en sluss
 
A Alexn72 skrev:
Sätt 2st så det blir en sluss
Tack för bra tips!

Vår kattlucka sitter i en dörr. Men jag tänker att det kanske går att sätta en tillfällig sluss på insidan, så att dörren fortfarande går att öppna. Tror du att det fungerar, eller måste slussen sitta på utsidan?
 
Jag hade nog satt en låda på utsidan med vinkel dvs luckorna sitter 90grader i förhållande till varandra.
Dörren kommer vara svårare att öppna så det bör tas i beaktning
 
Klippa sönder ett sittunderlag/liggunderlag eller liknande och limma fast på luckan? Dödfött?
 
  • Gilla
OestlundJ
  • Laddar…
S SirKnasen skrev:
Klippa sönder ett sittunderlag/liggunderlag eller liknande och limma fast på luckan? Dödfött?
Kan katterna ta sig in och ut då?
 
K kia2 skrev:
Kan katterna ta sig in och ut då?
Känns som en enkel sak att testa.
Du kan väl börja med att fästa skumgummit/cellplasten/sitt/liggunderlaget med dubelhäftande tejp på luckan för att se om den fortfarande kan öppnas tillräckligt mycket så att katten kommer in och ut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.