Nu ger jag mig in i doldafel frågan...:) (som många drar alldeles för långt, vågar man sälja utan friskrivning idag?)

Jag håller på och river i mitt tilltänkta badrum på nedervåningen. När jag nu håller på och river taket (tretexplattor samt någon sorts regelkonstruktion fäst mot planktaket) så ser jag en gammal fuktskada som gjort att planktaket blivit rötskadat. Denna skada är precis under diskbänksskåpet på övervåningens kök.
Jag har ännu inte rivit bort köket för att undersöka skadans omfattning, men det är inget som syns utan att man skulle riva bort skåpen.

När jag pratade med grannen så hymmlar han om något gammalt rör som sprang läck för ett par år sen, men mer än så vet han inte. När jag pratar med de gamla ägarna (kyrkan) så vet dem inget heller (oväntat - ALLA papper är borta...)

Nu skall jag ju ändå plocka ner köket på övervåningen då det skall bli badrum även där, så jag kommer ju att komma åt att byta mot friskt virke, men det vore i varje fall intressant att höra hur ni resonerar.
 
Tveksamt om det går att få ut något. I praktiken är det närmast hopplöst att få igenom dolda fel i ett hus som är mer än 20-25 år gammalt. Och lyckas man är åldersavdragen sådana, att man kunde lika gärna låtit bli att driva processen.

Handlar det inte om några större pengar (i alla fall 6-siffrigt) så är det nog bara att le och vara glad istället.
 
Jag köpte av mor & far som hade haft läck i badrum på ovanvåning. Mellanbjälklaget (som jag ändå skulle KASTA) var lite skadat samt skador på de brädor som satt under dessa (för att bära upp isoleringen som var spån).

Allt som allt ½-3/4 m² skadat. Fick 6 papp för detta (10-självrisk) hade skador i nedre badrummet också men de "bjöd" jag på. Allt skulle ju väck ändå liksom. Allt gjordes upp på telefon så det var lätta pengar så att säga.

Dock är taket fortfarande ett hål :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.