Jag tänkte om nån har tips på vilken typ av belysning man skulle haft till garaget. Bifogar ett par bilder och alla ideér är välkomna. Skulle vara bra om den kunde lysa upp en del av infarten också då det brukar vara riktigt mörkt på höstkvällarna.
 
  • garage.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • garage1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt garage kommer se liknande ut. fast ingångsdörr på sidan...

Jag ska ha två utelamor överportarna, samt spottar i "lådorna" takfoten.

Vill ej ha för stark belysning för då tappar man så mycket känsla.
det tycker jag iallafall är fint.
 
Mikael_L
Tja, "klassikern" :surprised: är väl 500W halogenbelysning, ev med rörelse och/eller skymningsrelä.

Snyggt... Nja... smaken är som baken ...

Mycket ljus, JA... Bländar dig dessutom fint när du kör upp framför garaget, om du riktar den så den lyser upp så mycket som möjligt av uppfarten. Sätt den högst upp under nocken, så blir det bättre.

Personligen skulle jag nog klämma upp en sådan, den kostar inte så mycket, så kommer man på andra tankar nåt år senare så är det inte hela världen ...

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=427591

Finns även i 150W utförande, men då blir det knappast något kanonljus.
 
  • Halogen-stral.jpg
Mikael_L
På tal om starkt ljus, jag skulle vilja få tag på en ficklampa som ger en rekyl när man slår på den ... Någon som har nåt tips ... :D :D :D
 
Spoon195 skrev:
Mitt garage kommer se liknande ut. fast ingångsdörr på sidan...

Jag ska ha två utelamor överportarna, samt spottar i "lådorna" takfoten.

Vill ej ha för stark belysning för då tappar man så mycket känsla.
det tycker jag iallafall är fint.

Vilka utelampor är det du har funderat på ? Eller har du inte bestämt dig för några änb kanske?
 
Mikael_L skrev:
Tja, "klassikern" :surprised: är väl 500W halogenbelysning, ev med rörelse och/eller skymningsrelä.

Snyggt... Nja... smaken är som baken ...

Mycket ljus, JA... Bländar dig dessutom fint när du kör upp framför garaget, om du riktar den så den lyser upp så mycket som möjligt av uppfarten. Sätt den högst upp under nocken, så blir det bättre.

Personligen skulle jag nog klämma upp en sådan, den kostar inte så mycket, så kommer man på andra tankar nåt år senare så är det inte hela världen ...

[länk]

Finns även i 150W utförande, men då blir det knappast något kanonljus.
Ja halogenlampor ser man lite varstans, tanken har funnits men jag har inte bestämt mig än. Tänkte att det skulle ramla in lite tips innan jag handlar så kanske man kommer på andra ideér.
Men annars får det nog bli en halogen med skymningsrelä och rörelsevakt.
 
Realmuppen skrev:
Vilka utelampor är det du har funderat på ? Eller har du inte bestämt dig för några änb kanske?
Eftersom jag bor en bit utanför stan så funderar jag på denna.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=422072

Jag har köpt den innna och har den på två andra byggnader (stall och gammalt garage)
Den lyser fint och har ett mycket charmit utseende. (tycker jag)...MEN sen vet jag inte, den kanske blir lite väl mycket "stallkänsla". Det går att lura på´t massor!
 
Mikael_L
Spoon195 skrev:
KANSKE? lite klumpig!
[länk]
Bra att ha när bombplanen kommer ... :D :D

jenfor skrev:
Klassiker som bör funka: [länk]
Jag fick ingen produkt, bara startsidan ...
 
jenfor skrev:
Klassiker som bör funka: [länk]
Ja den lampan skulle ju kunna funka, ska kolla upp dem mer, fanns jui en del andra intressanta på samma sida också.
 
Har testat beställa via utelampor.se och det har funkat jättebra. Hämtade ut och betalade i en av deras anslutna affärer.
 
jenfor skrev:
Har testat beställa via utelampor.se och det har funkat jättebra. Hämtade ut och betalade i en av deras anslutna affärer.
Mycket fina lampor...men runt 1000ing för en lampa känns lite "tungt" för mig....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.