Hej

Har sökt igenom forumet och hittat några få inlägg om denna leverantör men tycker det borde finnas fler åsikter i frågan eftersom de levererar till Kvik och Noblessa. Är det sämre kvalitet och fel mått eller finns det de som har positiva erfarenheter av granitskivor från Diapol?

Vi skulle precis beställa laminat eftersom vi tyckte graniten blev för dyr med en 90x90 hörnlösning, men så fick vi en offert från Diapol som låg 10.000 kr under den billigaste vi fått hittills (och 25.000 kr billigare än den vi fått av Valter Eklund!).
 
Vi har precis fått våra bänskiva levererad samt monterad från diapol.
Skickade ritning för att få offert till flertalet tillverkare.
Flera av de svenska (bla Brortörner) svarade inte ens och de som svarade var 40000:- dyrare.

Diapol svarade inom 24h och svarade omgående vid frågor efter det ...verkligen proffsigt.
Jag skal senare lägga upp bilder på köket.

Kan stark rekomender Diapool!
 
Även vi har precis fått skivan levererad och installerad av diapol. I och med att jag själv var lite försiktigt skeptisk till att anlita dem innan så tänkte jag dela med mig av mina, odelat positiva, erfarenheter av dem.

Jag är jättenöjd med resultatet och alla moment i installationen har fungerat klockrent. Jag fick i och för sig hyra en kranbil för att få in skivan genom balkongen sen det visat sig trappuppgången var för trång, men annat än det så har allt varit så bra som jag önskat.

Jag köpte 2 skivor, en på 1100*625 och en 2920*650, den senare med 2 flush-fit monteringar för diskho och häll. För hela paketet, inklusive transport (exklusive kranbil dock), mallning, och montering fick jag betala strax över 14'. Jag fick offerter från en handfull svenska leverantörer och de var alla >30' . Nu är ju jag ingen expert och kan bara bedöma kvaliteten med ur en lekmans synpunkt, men jag har väldigt svårt att tro att de hade levererat ett mervärde på 16'. Och huvudsaken för mig är att jag är nöjd och det är jag definitivt.

Skall fixa bilder snart så man kan se resultatet.
 
Så här blev det.
 
  • Bänkskiva.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket supersnyggt kök ni har !
Vad har ni för kakel ?
Är det svart ? Ser nästan mörkt brunt ut på bilden , men jättesnyggt till den mörka graniten. Ska själv snart renovera köket och ska då ha vita luckor ( släta ) och mörka granitskivor, men jag vill inte ha svart kakel till.
Men som sagt; ert kakel ser mer mörkbrunt ut...
 
Vi var så missnöjda med Diapol att vi fick returnera skivor för 50,000 kr. Köpte exakt lika dana från Bror Törner för 10,000 mindre. Men då köpte jag via Kvik så jag antar att de senare skär emellan en del.

Har köpt tre gånger från Bror Törner problemfritt. Förutom den dåliga kvaliteten på de skivor Diapol skamlöst valde att leverera så är språket ett problem. De vi hade kontakt med pratade knagglig engelska eller knagglig svenska (dock inte samma person). Inte helt lätt att kommunicera då.
 
dasjo skrev:
Vi var så missnöjda med Diapol att vi fick returnera skivor för 50,000 kr. Köpte exakt lika dana från Bror Törner för 10,000 mindre. Men då köpte jag via Kvik så jag antar att de senare skär emellan en del.

Har köpt tre gånger från Bror Törner problemfritt. Förutom den dåliga kvaliteten på de skivor Diapol skamlöst valde att leverera så är språket ett problem. De vi hade kontakt med pratade knagglig engelska eller knagglig svenska (dock inte samma person). Inte helt lätt att kommunicera då.
Vad var det som var fel på skivorna ni fick från Diapol ? Och hur stora var de ? Håller med om att språket kan ställa till det lite men efter att de mätt upp det så fick jag bekräftelse och ritning tillbaka per email. Då var allt på svenska. Hade en del följdfrågor som jag också kunde ta på svenska.
 
Ja de har ju haft fem år på sig att förbättra svenskan:rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.