Finns det någon som har en bättre begagnad termostat, plus ett överhettningsskydd för elpatron till en CTC 1100 Ekonomi för en billig peng?
(Jag har inte råd att köpa nytt, då jag är sjukskriven med en väldigt låg ersättning.)

Gärna i Lindesberg, Nora, Örebro eller Kopparberg med omnejd.
Eller om det kan skickas, mot porto.

Det är ganska akut, så jag är tacksam för snabb kontakt, via pm, (om du har något som kan passa).
 
Foto på den, så det syns hur den ser ut, är det med gemensamma smala rör ut eller.
 
J jonaserik skrev:
Foto på den, så det syns hur den ser ut, är det med gemensamma smala rör ut eller.
Det sitter ett rör (bulb) på respektive del/modul, är bara längden som skiljer lite.
 
  • Metallmekanism med skruvar, kablar och röda märken, teknisk, nötta detaljer, industriell komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mekaniskt objekt, troligen del av ett elektriskt system, med kablar och terminalblock på en svart yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk apparat med synliga motorer och kablar, ser ut att vara del av större maskin, oordnat, på ett skrivbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en Backer patron och överhetningsskyddet och termostaten är oberoende av varandra, bd är det som händer, löser ÖHS eller fungerar inte termostaten, det ska klicka i den 2 gånger, när den vrids från noll till max.
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det är en Backer patron och överhetningsskyddet och termostaten är oberoende av varandra, bd är det som händer, löser ÖHS eller fungerar inte termostaten, det ska klicka i den 2 gånger, när den vrids från noll till max.
Bulberna (givarna?) har lossnat, det är därför jag behöver både en ny/annan termostat och överhettningsskydd snarast möjligt.
 
Har lossnat ?? Sitter dom kvar i dykröret då eller, har inte sett att dessa lossnat annat än att dykröret läcker eller omild behandling som veck på röret vid ev arbete på dom.
 
J jonaserik skrev:
Har lossnat ?? Sitter dom kvar i dykröret då eller, har inte sett att dessa lossnat annat än att dykröret läcker eller omild behandling som veck på röret vid ev arbete på dom.
De har lossnat ja, från sin tråd.
Hade fastnat i dykröret och gick av när jag försökte att få ut dem.

Så de går inte att rädda (av vad jag har förstått), därför måste jag ha två andra enheter (termostat + övh) där bulberna sitter kvar.
 
Sitter bulberna kvar i dykröret så går det inte att få i nya till det djup som dom ska sitta.
 
J jonaserik skrev:
Sitter bulberna kvar i dykröret så går det inte att få i nya till det djup som dom ska sitta.
Nej, de är helt borta från dykröret. Allt är förberett för nya enheter, med bulber.
 
Ska se om jag har något i morgon i C-förrådet återkommer med PM
 
  • Gilla
Guldstrand
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ska se om jag har något i morgon i C-förrådet återkommer med PM
Hoppas, hoppas... 👏
 
J jonaserik skrev:
Ska se om jag har något i morgon i C-förrådet återkommer med PM
Hittade du något som kan fungera? 👏
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.