Hej . får inte min frostvakt att fungera.Det sitter ett särskilt strömuttag med en liten justerat och en knapp som går att trycka in.
Har mätt upp och får bara 0.3 volt ur uttaget.
När jag vrider på justerratten ändras volten , men är väldigt fin i justeringen, fick vrida åtskilliga varv för att öka från 0,25 till 0,3
från uttaget går två elkablar ner i ett tråg , men tråget är just nu en enda stor iskaka.
Ska det va så låga volt ur uttaget ?
 
  • En person håller en öppen, vit eluttagskåpa framför en multipeluttag med anslutna kontakter. Bilden är suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad vägguttag, synliga anslutningar, öppet utan skyddslock, 16A 230V, intill gammalt uttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som ett uttag med inbyggd jordfelsbrytare. Troligen skall den större knappen vara intryckt, och den mindre är en testknapp som skall kunna lösa ut jordfelsbrytaren.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Den där uppskruvade grendosan ser väl inte riktigt OK ut elsäkerhetsmässigt, framförallt inte den genomgående skruven i överkant.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Du kan prova med en frostkabel i taget i det vänstra uttaget med JFB så vet du om dessa värmare funkar felfritt. Använder du grenuttaget för frostkablarna? I så fall kan det vara fel där som gör att JFB löser ut. Du bör ha en annan istf ett sådant grenuttag utomhus.
 
  • Gilla
templar
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Den där uppskruvade grendosan ser väl inte riktigt OK ut elsäkerhetsmässigt, framförallt inte den genomgående skruven i överkant.
Jag är helt med på grendosan . Tidigare ägare har gjort denna lösning. Detta är första vintern för mig i huset. Ska kolla imorgon om jag kan få uttaget att inte slå ifrån . Tack för svaren
 
Uttaget med jordfelsbrytaren är nog trasig .
Fick värmekablarna att fungera i vanliga uttaget i garaget .
Får fixa till denna lösning .
Är inte så imponerad över hur de tidigare ägarna löst det
Ett kar under utedelen med två värmekablar i , men inget avlopp från karet till något lämplig .
Just nu är det en jätteiskaka på marken under samt att i hela karet är det en enda stor frostkaka.
Tack för fina svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.