Men det är ju ganska skönt att ha medan man söker ett nytt jobb. På ett år har man ju en chans att hitta något nytt. Livförsäkring är ju väldigt bra om det skulle hända något, så den andre kan bo kvar.
 
ErikL skrev:
Kanske lite slarvigt uttryckt av mig. Vad jag menade var att flera av försäkringarna bara betalar ut _ersättning_ under högst ett år när de väl faller ut.

Så de där fina orden om "trygghet" och "skydd" är i praktiken inte värda så mycket - om man har räntor på t.ex. 5000kr i månaden är det totala värdet då bara 60000kr. Ytterliggare en sak som gör att det bara fungerar som omställning!
Ännu ett skäl till att hellre spara pengarna på eget konto eller teckna externa försäkringar då mao :)

/K
 
Cyphera skrev:
Vet inte riktigt om du förstod mitt inlägg Gladh...? Vår bankman menade alltså att man skulle ha mer pengar över, utöver de summor som du skriver att din bank tyckte att man skulle ha över.
Jodå jag förstod och ville bara förtydliga var de flesta banker lägger ribban, det är hedersvärt av er bankman att trycka på att ni borde ha några tusen mer i månaden än "grundreglen". Problemet blir väl då att man går till en annan bank där man får låna den summan man vill för den banken följer "grundreglen" och vips så står man där med ont om pengar i slutet av månaden.

Det hade varit bättre om banken (speciellt när räntan är så låg) hade krävt större marginaler hos låntagaren, det hade dessutom dämpat priserna på fastigheterna så de inte hade sprungit iväg i sådan takt som de gjort de sista åren...

- M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.