Hejsan,

Jag har i ett av rummen en tegelvägg som jag har valt att ha kvar.
Det har tidigare suttit någon form av puts på den som smular sönder. Tanken var att borsta av all lös puts och låta det vara, men jag tvivlar på att jag kommer att få bort allt och kommer antagligen behöva dammsuga här varannan dag typ.. Finns det något medel man kan behandla väggen med som ni kan tipsa om?
Väggen får inte bli blank, för det tycker min sambo är jättefult.. :)
 
Vi gjorde detta förra sommaren när vi renoverade skafferiet. Tog bort putsen med stämjärn och borstade den försiktigt med stålborste. Körde sen två vändor med Biltemas betonglasyr. Den band allt damm och väggen blev inte blank utan höll sig matt. Rekommenderas. Ska fixa en bild till dig.
 
B Byggareberg skrev:
Vi gjorde detta förra sommaren när vi renoverade skafferiet. Tog bort putsen med stämjärn och borstade den försiktigt med stålborste. Körde sen två vändor med Biltemas betonglasyr. Den band allt damm och väggen blev inte blank utan höll sig matt. Rekommenderas. Ska fixa en bild till dig.
Jäklar! Det ser ju riktigt snyggt ut!
Det är precis den looken jag är ute efter. Ska definitivt inhandlas idag. Tack för hjälpen. Återkommer med några bilder för andra med samma problem i framtiden :)
 
Det blev väldigt bra. Vi har inte märkt av något damm från murstocken alls. Lycka till!
 
Nu när jag tänker på det hela så blev vi lite rädd när vi först hade på det. Murstocken blir rätt mörk, men när det torkar så blir den matt/torr.
 
A Adamrenoverar skrev:
Jäklar! Det ser ju riktigt snyggt ut!
Det är precis den looken jag är ute efter. Ska definitivt inhandlas idag. Tack för hjälpen. Återkommer med några bilder för andra med samma problem i framtiden :)
Tjena!
Hur blev teglet efter betonglasyren? Sitter här i framtiden och hoppas på att du har några bilder på ditt projekt 😂
 
Joakim Källander Joakim Källander skrev:
Tjena!
Hur blev teglet efter betonglasyren? Sitter här i framtiden och hoppas på att du har några bilder på ditt projekt 😂
Min ser fortfarande ut som de bilder jag laddade upp. Tre år sen vi gjorde detta nu.
 
Hej,

Mitt ser likadant ut men en aning mörkare än innan behandlingen. Men det smular sig inte så det har funkat bra tycker jag :)
 
  • Gilla
Byggareberg
  • Laddar…
Hur är väggen att städa efter betonglasyren? I mitt fall har jag tegelvägg i köket och det hade varit bra om det gick att torka av 🙂
 
Joakim Källander Joakim Källander skrev:
Hur är väggen att städa efter betonglasyren? I mitt fall har jag tegelvägg i köket och det hade varit bra om det gick att torka av 🙂
Min har jag i skafferiet å har inte torkat av den på tre år. Men blir den ursatt för os eller skit i ett kök hade jag nog lackat den eller satt över nåt skydd.
 
Joakim Källander Joakim Källander skrev:
Hur är väggen att städa efter betonglasyren? I mitt fall har jag tegelvägg i köket och det hade varit bra om det gick att torka av 🙂
Har min vägg i sovrummet så skulle jag städa den så handlar det mest om damm. Men skulle tro att det går bra att torka av också. Mitt tips är att när du ”behandlar” väggen så gör det noggrant. Jag upptäckte i efterhand att jag missat på några ställen och där smular det sig. Men inget jag orkar bry mig om i dagsläget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.