Skall sänka mina innertak för ny eldragning. Huset är från -52 med källare och två våningsplan. Jag skall sänka taket på båda våningarna. Nu undrar jag om man isolerar eller fuktskyddar när man sänker taken? :rolleyes:
 
Hur mycket ska Du sänka?
28*70 eller 45*45 ?

Mvh Putte
 
Vi sänkte med 25x38. Känns onödigt med stora tunga och dyra reglar om man ändå inte behöver utrymmet. I badrummet körde vi fullt ut med 45x70 däremot, men där sänkte vi också 15cm. Ingenstans någon isolering.
 
Vi skall sänka 10cm, 2tum4 eller vad ni fackmän säger. :D
 
Om du har dåligt med isolering på vinden så kan du om du vill lägga det i innertaket, alternativet är vinden i såna fall, har egentligen ingen betydelse. Behöver du sänka taket på övervåningen? Kan du inte dra elen via vinden och ner?
 
Det hade jag fan inte tänkt på. Klart jag kan göra det. Där ligger fullt med gullfiber men det gör väl inget?
 
Det hade jag fan inte tänkt på. Klart jag kan göra det. Där ligger fullt med gullfiber men det gör väl inget?
Om den är lätt att flytta på så tycker jag att du ska göra det. Takhöjd är alltid skönt att ha. Var noga med att täta alla genomföringar i diffspärren ifall du har någon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.