Det verkar vara svårt att hitta rejäla stänger till duschdraperier, vi har varit runt i flera butiker och kollat online men hittar inte det vi söker.
Vi skulle behöva en kromad stång i 90 grader som är _minst_ 100x100cm, som dessutom inte fäster i taket. För att klara bära tyngden så hade det inte gjort något om infästningen mot väggen hade en liten vertikal stödplatta som skulle kunna vara trevligt utförd.
Bild som exempel:

Duschstång med randig duschdraperi och duschhandtag på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så känner ni till nischade butiker som säljer ovan så tipsa gärna, sista utväg är att gå till en smed, men det känns omständigt.
 
J jonaserik skrev:
Här kanske det finns något, både med och utan takfäste
[länk]
Vi har sökt igenom de vanligaste webshoparna, ingen verkar ha en stång med de attribut vi söker.
Därav frågan i forumet om någon vet ställen utöver dessa vi kanske inte sett.
 
Läste lite snabbt, inget fäste i taket. Då blir det nog att mäta av ordentligt och gå till smden som kröker till som ni vill ha och för göra ett par fästen som håller, Det kan bli kraftiga fästen med dom längderna och draperi, hoppas att väggen håller bara, brukar vara gips och kakel bara i väggarna, har ni tur så är det OSB eller spån bakom gipsen.
 
J jonaserik skrev:
Läste lite snabbt, inget fäste i taket. Då blir det nog att mäta av ordentligt och gå till smden som kröker till som ni vill ha och för göra ett par fästen som håller, Det kan bli kraftiga fästen med dom längderna och draperi, hoppas att väggen håller bara, brukar vara gips och kakel bara i väggarna, har ni tur så är det OSB eller spån bakom gipsen.
Jag har själv byggt huset, det är reglar precis bakom infästning, men även 15mm plywood och våtrumsgips, inget kakel.
 
OK då håller det. men det övriga blir nog att beställa.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Denna?
[länk]
Även om jag hade gillat utseendet på den så verkar den inte ha rätt dimensioner.
Jag är inte så förtjust i kombinationsstänger överlag, hade gärna sett ett krökt solitt rör, med lödda eller svetsade ändplattor. Vi är ute efter krom, så det matchar övriga delar i badrummen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.