SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Alltid kvaliteten först, håller verkligen med dig!
Men en av mina kunder ifrågasatte varför jag fakturerat för bilersättning på körning med 18 dieselbilar tur och retur min lokal och hem till kunden, hen tyckte det var dyrt. Fick förklara vad vetenskapen säger, kunden hade nämligen en kamin i vardagsrummet, och utsläppen från en kamin är likvärdig med 18 dieselbilar. Då är det enda rimliga att fakturera på det viset. Trust science! (Men jag drog mer ROT åt kunden så det blev avdrag även för mina frukostar hos Ahlsells, så det gick ihop sig i slutändan.) Blir nog bra recension på Trastpilot!
Kunder ska inte ifrågasätta bara betala
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har inte läst hela tråden men...

Solklart dolt fel.
Men hade dom gjort husesyn ordentligt ❓
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Men hade dom gjort husesyn ordentligt ❓
Säljaren lovade...?
 
R
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Alltid kvaliteten först, håller verkligen med dig!
Men en av mina kunder ifrågasatte varför jag fakturerat för bilersättning på körning med 18 dieselbilar tur och retur min lokal och hem till kunden, hen tyckte det var dyrt. Fick förklara vad vetenskapen säger, kunden hade nämligen en kamin i vardagsrummet, och utsläppen från en kamin är likvärdig med 18 dieselbilar. Då är det enda rimliga att fakturera på det viset. Trust science! (Men jag drog mer ROT åt kunden så det blev avdrag även för mina frukostar hos Ahlsells, så det gick ihop sig i slutändan.) Blir nog bra recension på Trastpilot!
Det va en snål kund med inga skrupler med andra ord…
Vart har alla bra kunder tat vägen, för det verkar bara finnas snåla o skrikiga kvar..
Bjöd säkert inte på nån kaffe o fika heller, du borde dragit in ROTen😛
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Säljaren lovade...?
Var säljaren helt Svensk och man annars kan man ju inte lita på något dom säger❓
 
R Rejäl skrev:
Det va en snål kund med inga skrupler med andra ord…
Vart har alla bra kunder tat vägen, för det verkar bara finnas snåla o skrikiga kvar..
Bjöd säkert inte på nån kaffe o fika heller, du borde dragit in ROTen😛
Kunder som inte håller med kaffe o bulle hela dagen samt frukost lunch får skylla sig själva när dom får en saltad räkning
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Bjöd säkert inte på nån kaffe o fika heller, du borde dragit in ROTen😛
Jo men jag fick både kaffe och hembakat, så sett gick det bra. Sen fick jag sitta vid kaminen med kaffet. Gött! Bra kund ändå, men man måste som sagt lyssna på vetenskapen.
 
R
N Niq skrev:
Kunder som inte håller med kaffe o bulle hela dagen samt frukost lunch får skylla sig själva när dom får en saltad räkning
Kunskapen bland kunder verkar sjunka mer för varje år som går, förr i tiden bjöd man alltid😉
 
R
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jo men jag fick både kaffe och hembakat, så sett gick det bra. Sen fick jag sitta vid kaminen med kaffet. Gött! Bra kund ändå, men man måste som sagt lyssna på vetenskapen.
Då ha du lärt dig tills nästa gång… att skriva med vetskapen om vetenskapen i hantverkarformuläret-24😉
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jo men jag fick både kaffe och hembakat, så sett gick det bra. Sen fick jag sitta vid kaminen med kaffet. Gött! Bra kund ändå, men man måste som sagt lyssna på vetenskapen.
.dom försökte bara muta dig för att få en billigare räkning .säkert inte ens eld i kammineN
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Kunder som inte håller med kaffe o bulle hela dagen samt frukost lunch får skylla sig själva när dom får en saltad räkning
Jag känner att det ena behöver inte utesluta det andra. Fika OCH saltad räkning!
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag känner att det ena behöver inte utesluta det andra. Fika OCH saltad räkning!
Slå ihop det till salta pinnar.
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag känner att det ena behöver inte utesluta det andra. Fika OCH saltad räkning!
Om det är en bra kund så tar man slutsumman x8 istället för x10
 
  • Haha
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om det är en bra kund så tar man slutsumman x8 istället för x10
Du är generös. Jag går ibland ner till 9...
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Är det ett dolt fel om huset är 200 kvm men i papperna står det 220 kvm??
För övrigt jobbar jag som mäklare 😂😂😂😂
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.