Hänga upp badrumsskåp.
Väggen är kakel med dubbel gips.
Bara två fästen i skåpet att montera i och de sitter ca 15 cm från överkant av skåpet.
Jag kommer inte kunna träffa någon regel.
Tomt skåp väger nästan 30 kg så varje fäste behöver klara runt 25 kg.

Vad föreslås att jag skall använda?
(Jag vet jag skall fylla hålen med silikon)

Tänkte först måla en bit regel och sätta inuti skåpet högst upp men där skall en trafo till belysningen sitta.

Tacksam för förslag!
 
Kommer du åt andra sidan av badrumsväggen?
I så fall går det att öppna den väggen och sätta dit en regel/skiva mellan reglarna, å i regen/skivan skruvad sen badrumsskåpet.
 
  • Gilla
Lars H G
  • Laddar…
Nu är det på plats.
Jag bestämde mig för två DuoMax pluggar. De skall klara 40kg styck i dubbel gips.
 
Hur ser du till så att tätskiktet blir tätt?
 
Tätskiktet är ju brutet men det är ändå ca 20 år gammalt. Hålen hamnar på två meters höjd på den vägg som är längst från duschen. Hålen är fyllda med silikon både före och efter pluggen är isatt.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Hur ser du till så att tätskiktet blir tätt?
Tätskikt bakom badrumsskåp med plugg och skruv i har inte orsakat en enda vattenskada sedan dinosauriernas tid!
 
  • Gilla
tergo och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tätskikt bakom badrumsskåp med plugg och skruv i har inte orsakat en enda vattenskada sedan dinosauriernas tid!
I morgon skall jag hänga kommod (med ben i framkant) och där finns det ju en risk då det är närmare vatten.
Annars ser jag duschdörrarna som byttes för fem år sedan till annan modell (av förra ägaren) som en större risk.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.