Fick äntligen min efterlängtade kamin men nu efter några veckor har glaset spruckit..

Startade den precis och efter 10 min ser jag att de ligger en vedbit mot glaset på andra sidan sprickan är..

Kan de vara därför? Kan jag fortsätta elda? Går sånt på garanti? Antar inte..

Ville komma ner i pris med kaminen men ett nytt glas är nog inte så billig

Blääää så tråkigt
 
  • Ledsen
Workingclasshero
  • Laddar…
H Hammarspik skrev:
Fick äntligen min efterlängtade kamin men nu efter några veckor har glaset spruckit..

Startade den precis och efter 10 min ser jag att de ligger en vedbit mot glaset på andra sidan sprickan är..

Kan de vara därför? Kan jag fortsätta elda? Går sånt på garanti? Antar inte..

Ville komma ner i pris med kaminen men ett nytt glas är nog inte så billig

Blääää så tråkigt
Vad är det för kamin som glaset spruckit på?
Låter märkligt att glaset skulle spruckit efter 10min men jag spekulerar bara nu.
 
Läs bruksanvisningen noga, står det något om ved mot glaset?
Men oavsett borde den tåla det en kort stund. Reklamera, jag gissar på fel på just ditt glas.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vad är det för kamin som glaset spruckit på?
Låter märkligt att glaset skulle spruckit efter 10min men jag spekulerar bara nu.
Märket heter camina. Vaknade nyss satte mig här och tände den.. 10 min tog de om ens de..
 
M Mellanbarn skrev:
Läs bruksanvisningen noga, står det något om ved mot glaset?
Men oavsett borde den tåla det en kort stund. Reklamera, jag gissar på fel på just ditt glas.
Finns ingen bruksanvisning. Snickaren som satte dit den slängde den tror jag.. för finns inget här hemma.. den va helt ny från fabrik
 
H Hammarspik skrev:
Finns ingen bruksanvisning. Snickaren som satte dit den slängde den tror jag.. för finns inget här hemma.. den va helt ny från fabrik
Var har du köpt den?

Hittar du din modell här: https://camina.se/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.