Hej
Jag har köpt en spis 230v som kom med en enfaskabel. Det finns ett kopplingsschema som verkar visa att den går att koppla till både enfas, tvåfas och trefas. Jag har ett perilexuttag. Hur gör jag för att kunna koppla in spisen? Jag kan ju inte koppla enfaskabel till perilex-stickpropp
 
Byter till ett sladdställ med Perilex stickpropp och koppla in med 3-fas.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Beror helt på vad det står på den gamla spisen skylt, 380 V så går det bra 350/N så kan det vara utan nolla i uttaget, måste kontrolleras att det sitter en tamp ( blå ) på skruven upp till vänster i uttaget. Är ingen garnti att den är blå om det finns. måste mätas mellan den och till någon av dom andra som sitter till höger i uttaget runt.
 
J jonaserik skrev:
Beror helt på vad det står på den gamla spisen skylt, 380 V så går det bra 350/N så kan det vara utan nolla i uttaget, måste kontrolleras att det sitter en tamp ( blå ) på skruven upp till vänster i uttaget. Är ingen garnti att den är blå om det finns. måste mätas mellan den och till någon av dom andra som sitter till höger i uttaget runt.
Den förra är likadan. Vi kopplade loss sladden och kopplade in enligt schemat. Spisplattorna fungerar nu men inte ugnen. Den förra var också trefas likadan.
 
K kakan 1 skrev:
Den förra är likadan. Vi kopplade loss sladden och kopplade in enligt schemat. Spisplattorna fungerar nu men inte ugnen. Den förra var också trefas likadan.
Hej,
Tack för din input
Det löste sig
 
K kakan 1 skrev:
Hej,
Tack för din input
Det löste sig
Bra att du tackar dig själv för input. 👍
 
  • Gilla
  • Haha
Panor82 och 2 till
  • Laddar…
Panor82
Själv är bäste dräng 😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.