Har en massa sågade bräder hemma, ek, björk, bok, flera har naturkant och jag funderat på att snickra några hyllor. Ganska många bara väggar i huset som jag vill börja göra något åt.

Bara undrar är detta med naturkant på hyllor och sånt söndertjatat, eller vad tycker ni?

Några ex. på vad jag tänker mig.

Lantligt kökshörn med öppen hyllning, husgeråd, kaffeapparat, och prydnadsväxter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähyllor på vägg, dekorativa föremål, växt, skuggor, inredning, hemtrevlig atmosfär, soligt fönsterljus, korg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gör som du vill ha det. Bry dig inte om vad som är inne för tillfället.
 
  • Gilla
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
Det gör jag nog ändå, men det är något jag är nyfiken på att veta vad folk tycker
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Rickard.
Jag är anti hela konceptet "rustik bräda på konsol" så varken eller 😁

(Ja jag får bara välja inredning i garaget hemma....)
 
  • Gilla
  • Haha
SvanteC och 3 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
(Ja jag får bara välja inredning i garaget hemma....)
😂
 
Rickard. Rickard. skrev:
Jag är anti hela konceptet "rustik bräda på konsol" så varken eller 😁

(Ja jag får bara välja inredning i garaget hemma....)
Och där har du hyllplan av rustika brädor på konsoler eller?
 
Det borde vara superinne med tanke på hur rätt det är ur hållbarhetssynpunkt. Du nyttjar en naturresurs fullt ut. Minimalt med spill. Maximal verkan i form av hyllyta per bräda. Naturligtvis obehandlad. 😎
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Rickard.
useless useless skrev:
Och där har du hyllplan av rustika brädor på konsoler eller?
Nej jag har inga rustika brädor på konsoler någonstans.

Tillägget var bara ett försök att på ett skämtsamt sätt underminera min negativa åsikt.
 
På rätt bordsskiva - ok.
På hyllor - nej.
 
Jag tycker det ser ganska fint ut, skulle kunna tänka mig något sådant hemma. Sen har jag dock ingen som helst koll på rådande trender.
 
Köpte konsoler igår på Jula, ska modifiera dom litet men sånahära är det:
Svart metallhyllkonsol, väggmonterad, L-formad, enkel design, två fästhål, vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ska montera dom upp och ner. Då ska biten som sticker upp hackas av. Kanske fräser ur spår under hyllan så konsolerna ligger jämt med botten

Typ såhär fas här ligger dom bara på botten, snyggt det också:
Två trähyllor med köksartiklar på en ljus vägg intill ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ännu oklart om det blir naturkant eller ej dock, den bästa biten är så bastant den kunde bli en bra halva av ett bord, hade jag haft två sådana ekbitar hade jag kunnat göra ett bra bord. Så kanske jag sparar den till det.
 
Enligt min fru har jag bara visat god smak en gång i livet, och det var när jag fastnade för henne, så ta det jag säger med en eller två nypor salt.

Jag älskar den rustika stilen, gärna med stora murriga fåtöljer till. Dock ska det vara naturligt rustikt, inte sånt som man ser inredare göra med att stå och banka på fina plank för att få det att se rustikt och gammalt ut. Samtidigt kan jag uppskatta ren avskalad funkis också, men det kräver ett genomgående tema i hela huset. Rustikt går att blanda på ett helt annat sätt.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.