Tänkte se om någon har testat ha en aqara fuktmätare i krypgrund och om det har fungerat bra?

Hur länge håller batteriet?
 
  • Gilla
Curre99
  • Laddar…
Har haft ett gäng Aqara sensorer ihop med Home Assistant på en Raspberry Pi med sensorer inomhus och i krypgrund.
Funkade jättebra till en början men efter en tid tappade jag kontakten med sensorerna och enda sättet att få igång det var att göra om parningen...
Tror aldrig att någon sensor höll kontakten längre än 9-10 månader.
Det är möjligt att det fungerar bättre om man har Aqaras hub.

Batteriet höll ofta 1,5 - 2 år, någon sensor gick nog nästan 3 år innan batteribyte.
 
Jag kör Sonoffs Zigbee-sensorer, är avsedda för inomhusbruk men jag har dem både ute, på vinden, i hönshuset och växthuset.
Har väl haft ett år nu och har inte behövt para om eller något.

De flesta rapporterar bra batteri än, men den i hönshuset bytte jag cell i igår, men den kan ha laddats ur av för mycket skit i sensorn.
 
Kör Aqara i vår krypgrund. Fick byta batteri efter ca 1 år.
 
  • Gilla
Alxxx
  • Laddar…
Jag hade problem med att Aqaras sensorer tappade kontakten innan jag skaffade Aqaras gateway. Så om de ska sitta otillgängligt kan det vara en bra ide att köpa gatewayen också. Verkar vara många som har samma problem, men i övrigt funkar dessa sensorer mycket bra! Jag byter nog batteri nån gång per år.
 
Jag hade lite strul i början, men efter att ha bytt till "märkesbatterier" har dom gått i flera månader utan problem.
 
Samma här. Kör Aqara på vind, utomhus och ett gäng inomhus. Inga problem.
 
  • Gilla
Alxxx
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.