Tänkte byta tyg på stolsits, men osöker hur jag få loss sitsen. Blir det bara att skruva av de fyra skruvar på bilden eller det är kanske sitsplata limmad eller fäst på något sätt. Lite rädd att börja och fasna utan att kunna komma vidare.
Tackas till tips av er som gjorde det.
 
  • Trästol med svart sits och synlig ramkonstruktion, skuggor korsar sitsen, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det ser väl rimligt ut att syftet med de skruvarna är att hålla sitsen på plats.
 
  • Gilla
sigrde och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det ser väl rimligt ut att syftet med de skruvarna är att hålla sitsen på plats.
Tack för svaret. Ju, det gick bra att skruva av skruvar, men de hörn triangelformade delar är fasta dvs verkar limmade. Sitsen kan inte tas, så kanske jag måste lossa de hörn triangelformade delarna, men vet inte hur.
Eller, det är något annat, men jag ser inte mer än så.

Tacksam för hjälp.
 
BirgitS
Verkade skruvarna fortsätta in i sitsen?

Vet du något om vad det är för sorts stol?
 
Nej, Jag tror inte att skruvarna håller sitsen, inte så mycket. De är möjligen skruvade lite grann i sitsen eftersom jag mätte dess längd mot den triangelformen. De triangelbitar är satta i spår (som du ser på bilden), men hårt.

Mins inte sorts av stolar, kan de vara från MIO eller ?
 
  • Trästol sett uppifrån, suddig bild, svart sits, ljus bakgrund med cirkelmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett träbord och delar av en svart stol mot ett parkettgolv. Ljus, oskarp, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att den bara sitter med de fyra skruvarna men att sitsen kan vara fastklämd. Testa tryck i hörnen om du kan få det att lossa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.